شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۰

تعیین تکلیف زمین‌های مجهول‌المالک

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 346079
رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پیگیری و بررسی پرونده مجهول‌المالک و "زمین‌های سرخه حصار" توسط این کمیته خبر داد.
محمدحسین میرمحمدی نماینده گلپایگان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت زمین‌های مجهول‌المالک شهر تهران گفت: در اولین نشست بررسی این موضوع توسط کمیسیون اصل۹۰، قرار شد ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) در این زمینه گزارش خود را ارائه کند.

وی افزود: در حال حاضر منتظر ارائه گزارش این ستاد هستیم تا پیگیری‌های خود را شروع کنیم.

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: بررسی زمین‌های مجهول‌المالک و "زمین‌های سرخه‌حصار" در دستور این کمیته بوده و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

اضافه می‌شود؛ میرمحمدی پیشتر در مورد آخرین وضعیت اراضی تصرف شده و پیگیری‌های کمیسیون اصل ۹۰ گفت: یکی از موضوعات مهم پیگیری پارک ملی خجیر است که تاکنون جلساتی در این رابطه داشته‌ایم.

وی افزود: با حضور دستگاه‌های ذیربط هم‌چون محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و استانداری تهران برگزار شده و جلسه دیگری در این رابطه برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس در ادامه به زمین‌های مجهول المالک اشاره کرد و گفت: این زمین‌ها در داخل شهر تهران قرار داشته و متاسفانه در حال تصرف هستند به طوری که سندسازی شده و با روش‌های مختلف در حال تصرف هستند.

وی افزود: در این رابطه اقداماتی انجام داده‌ایم و قوه قضاییه، وزارت مسکن و شهرسازی و نهادهای مربوطه نیز دعوت به همکاری کردیم متولی زمین‌های مجهول المالک باید مشخص شود.

وی تصریح کرد: البته این زمین‌ها زیر نظر ستاد اجرای فرمان امام است اما در این رابطه برنامه جامعی ندارند.

میرمحمدی تاکید کرد: این زمین‌ها حدود ۲۰ هزار متر بوده و باید هر چه سریعتر تکلیف آن‌ها مشخص شود.

سرخه‌حصار یکی از پارک‌های ملّی ایران است که در شرق تهران قرارگرفته و مساحت آن در حدود ۹۱۶۸ هکتار می‌باشد.

همچنین سرخه‌حصار و برخي از اراضي تهران كه در ارتفاعات بالاي ۱۸۰۰ متر و در مناطق شمالي شهر قرار دارند ۲۵ سال پيش از سوي وزارت جهاد كشاورزي به اعضاي تعاوني واگذار شده و مشكلاتي را بوجود آورد‌ه‌ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *