يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱

پروين و دايي آتش‌بس اعلام کنند!

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 346063
باشگاه پرسپوليس درگير جنگ داخلي شده. صف‌بندي چهره‌هاي شناخته شده در اين باشگاه به حواشي دامن زده و حالا کمتر کسي هست که نداند دايي و پروين نسبت به هم زاويه پيدا کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از نود، باشگاه پرسپوليس درگير جنگ داخلي شده. صف‌بندي چهره‌هاي شناخته شده در اين باشگاه به حواشي دامن زده و حالا کمتر کسي هست که نداند دايي و پروين نسبت به هم زاويه پيدا کرده‌اند.

اين اتفاقات خواه ناخواه اثر خود را روي تيم هم مي‌گذارد. بسياري از بازيکنان معتقدند اگر تيم دچار حاشيه نمي‌شد حالا مدعي اول قهرماني بود.

به نظر مي‌رسد پرسپوليس در ا نتهاي فصل دچار تغييرات مجددي شود و آرايشي که هم‌اکنون در آن ديده مي‌شود تغيير کند. سوژه اين هفته ۹۰ به پرسپوليس و ماجراهاي آن اختصاص دارد.

دو سئوال کارشناسي

۱- باتوجه به اتفاقاتي که اخيرا در باشگاه پرسپوليس رخ داده آيا شما معتقديد که پروين و دايي در دو جبهه مخالف هم قرار گرفته‌اند؟ در صورتي که جواب شما مثبت است دليل بروز اين اختلاف چيست؟

۲- بازيکنان پرسپوليس معتقدند اگر دچار اين بحران نمي‌شدند مي‌توانستند قهرمان ليگ شوند. آيا اين ادعا درست است؟

جاسميان: برخي افراد غيرمتخصص به پرسپوليس ضربه مي‌زنند

حميد جاسميان، پيشکسوت پرسپوليس

۱- من اصلا تصور نمي‌کنم که پروين و دايي اختلافي با يکديگر داشته باشند ولي متأسفانه برخي از افراد خاص و غيرمتخصص در باشگاه پرسپوليس حضور دارند که بيشترين ضربه را به اين تيم وارد مي‌کنند و با اقدامات غيراصولي آنها حالا پرسپوليس جام حذفي را از دست داده و براي قهرمان شدن در ليگ مشکلات بسيار زيادي دارد. پروين و دايي فقط به فکر موفقيت پرسپوليس هستند.

۲- اين حرف بازيکنان پرسپوليس را اصلا قبول ندارم هر تيمي مي‌خواهد قهرمان ليگ‌برتر شود بايد بتواند به خوبي با حواشي کنار بيايد و آرامش خود را حفظ کند و اين موضوع يک فاکتور لازم براي کسب موفقيت است.



بياني: نبايد از خبر اختلاف دايي و پروين خوشحال شويم

شاهرخ بياني، پيشکسوت استقلال

۱- من در جريان جزييات اختلافات پروين و علي دايي نيستم و بهتر است به آن دامن نزنيم. اين حاشيه‌ها مي‌تواند به ضرر تيم عمل کرده و آنها را از کورس بياندازد. در حال حاضر هم ما و هم پرسپوليسي‌ها بايد به فکر سه بازي باقيمانده باشيم و توجهي به اين مسائل نکنيم. درباره اختلافاتي که بين پروين و علي دايي ايجاد شده نيز بايد بگويم که اين مسايل به نفع فوتبال ما نيست. هم علي پروين و هم علي دايي جزو چهره‌هاي قديمي و استخوان خرد کرده فوتبال هستند و نبايد دنبال چنين خبرها و حاشيه‌ها باشيم. حضور بزرگان در کنار فوتبال قطعا با موفقيت همراه است و پرسپوليسي‌‌ها بايد آن را به فال نيک بگيرند که اين بزرگان را در کنار خود دارند.

۲- مسايلي که زمزمه مي‌شود ذهن بازيکنان پرسپوليس را درگير خود کرده و بهانه‌جويي مي‌کنند که اين درگيري‌ها و اختلافات به ضررشان شده است. آنها بازيکن هستند و نبايد به اين مسائل توجه کنند. وظيفه يک بازيکن تمرين کردن و رسيدن به شرايط ايده‌آل است که بازيکنان پرسپوليس هم شامل آن مي‌شوند.



ادعاي بازيکنان احساسي و غيرمنطقي است

جواد زرينچه، کاپيتان سابق استقلال

۱- آنچنان که بايد در جريان‌ اتفاقات اخير پرسپوليس و دلايل بروز آنها نيستم، اما واقعيت اين است که علي پروين به عنوان مديرعامل و علي دايي نيز به عنوان سرمربي وظايفي کاملا تعريف شده و مشخص دارند و بايد در حيطه وظايف کاري خود عمل کنند. پروين به امور مديريتي و باشگاهداري بپردازد و دايي نيز امور فني تيم را رصد کند. به هر حال هر يک از بزرگان پرسپوليس از تجربيات کم‌نظيري در عرصه‌هاي مختلف فوتبال برخوردار هستند و از اين رو نگراني‌هايي که درخصوص آينده اين باشگاه وجود دارد کاملا امري طبيعي و منطقي است.

۲- به شخصه چندان با اين نظر بازيکنان پرسپوليس موافق نيستم. چون برگرفته از احساسات است و منطق چنداني ندارد. همانطور که مي‌دانيد اکثر تيم‌هاي ليگ‌برتري با بحران مالي دست به گريبان هستند و اين شرايط سخت فقط براي آنها نبوده است. اما آنچه مسلم است پرسپوليس کماکان باتوجه به شرايط بالاي جدول شانس قهرماني دارد.



پرسپوليس يک گام ديگر به قهرماني نزديک‌تر شد

علي انصاريان،‌مدافع سابق پرسپوليس و استقلال

۱- خير. هرگز فکر نمي‌کنم که پروين و دايي در پرسپوليس با هم دچار اختلاف شده باشند. بلکه هدف هر دو آنها که جزو پيشکسوتان و بزرگان پرسپوليس هستند. موفقيت و قهرماني پرسپوليس است و به غير از اين هم به چيز ديگري فکر نمي‌کنند. ضمنا پرسپوليس با توجه به از دست دادن قهرماني جام حذفي بايد به فکر کسب جام در ليگ باشند و من فکر مي‌کنم به خاطر برد شيريني که قرمزها در برابر صبا کسب کردند يک گام ديگر به قهرماني و همچنين گرفتن سهميه آسيايي نزديک شدند.

۲- بله. چون اگر آن همه بحران و اتفاقات که در رأس اين باشگاه و تيم پرسپوليس رخ نمي‌داد اين تيمش شانس خيلي بيشتري براي قهرماني در ليگ داشت ولي حالا هم چيزي عوض نشده و پرسپوليسي‌ها مي‌توانند با يک برنامه‌ريزي درست در ليگ به موفقيت برسند.



برد پرسپوليس يعني آتش‌بس بين پروين و دايي

کريم باوي، مهاجم اسبق پرسپوليس

۱- بله و دليلش هم اين است که علي دايي قصد پشتيباني از بازيکنان پرسپوليس را داشت در شرايطي که اين باشگاه کلي بدهي به بازيکنان دارد ولي پروين در چنين شرايط بدي که باشگاه پرسپوليس داشت مديرعاملي را قبول کرد ولي حداقل الان با برد در مقابل صبا قرمزها وضعيت بهتري پيدا کردند و شانس قهرماني بيشتري نيز در ليگ دارند. اميدوارم که اگر قهرمان هم نشدند حداقل بتوانند سهميه آسيايي را کسب کنند. اين پيروزي حالت آتش‌بس داشت براي پروين و دايي. حالا بايد صبر کنيم و ببينيم تکليف پرسپوليس در ليگ امسال چه مي‌شود.

۲- خير. من اين حرف‌هاي بازيکنان پرسپوليس را قبول ندارم چون پرسپوليس تيم بزرگي است و به چند بازيکن هم متکي نيست. قرمزپوشان بايد بيشتر تمرين و تلاش کنند تا دل هواداران را به دست بياورند و به هدفشان نيز برسند.



قرمزها به جاي حرف زدن عمل کنند

عباس کارگر، مهاجم اسبق پرسپوليس

۱- خير. بلکه فکر مي‌کنم دايي و پروين در جهت موافق هم قرار گرفته‌اند و دليلش هم اين است که بالاخره دايي و پروين جزء اسطوره‌هاي بزرگ پرسپوليس محسوب مي‌شوند و هدف هر دو آنها کسب موفقيت پرسپوليس است. پروين هم از زماني که مديرعامل شده تمام هدفش پيشبرد هرچه بهتر امورات باشگاه است البته همانطور که گفتم در کنار دايي.

۲- خير. چون اگر هر بازيکني واقعا تيمش را دوست داشته باشد حرفي از بحران و اين جور مسائل نمي‌زند بهتر است به جاي اين جور صحبت‌ها تلاششان را بکنند تا بتوانند پرسپوليس را قهرمان کنند. آنها بايد با عشق و تعصب براي تيمشان به ميدان بروند و فقط به فکر کسب امتياز براي پرسپوليس باشند. قرمزپوشان نبايد از هرگونه تلاشي براي رسيدن به جام چشم‌پوشي کنند.



طالع: برد پرسپوليس «مسکن» بود

ايرج طالع، کارشناس فوتبال

۱- بله، صددرصد همين طور است. وقتي يک مديرعامل تحصيلاتش از سرمربي کمتر باشد. نتيجه‌اش همين مي‌شود. سوابق روابط آنها نشان داده اين دو پيشکسوت و اسطوره‌هاي بزرگ پرسپوليس نمي‌توانند کنار هم کار کنند. دايي هيچ علاقه‌اي به تمکين مقابل پروين ندارد و در فصل بعد هم حاضر نمي‌شود با پروين در پرسپوليس کار کند. مگر اينکه فردي مانند دکتر دادکان يا مهندس عابديني به عنوان مديرعامل باشگاه انتخاب شوند.

۲- در فوتبال امروز مسائل روحي و رواني خيلي تأثيرگذار است. وقتي بازيکنان اين طور اظهارنظر مي‌کنند نشان مي‌دهد که پرسپوليس دچار بحران شده است حالا با کسب برد مقابل صبا تيم کمي آرامش گرفت و اين پيروزي حکم مسکن دارد که تابع زمان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
سلام آقایون مسئولین سایت چی از جون پرسپولیس میخواهید واضح بگید چی می خواهید انقدر دنبال ایجاد حاشیه در این تیم هستید؟ خواهش میکنم واضح بگید