سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی فجر

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 345955
برگزیدگان ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر درمراسمی معرفی و با اهدای لوح و تندیس ، تجلیل شدند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار و از ۴۷ برگزیده بخش های مختلف این جشنواره قدردانی شد.

جشنواره هنرهای تجسمی در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، عکاسی، پوستر، کاریکاتور، تصویرسازی و فیلم های مستند تجسمی برگزار شد.

در مراسم اختتامیه از شش هنرمند پیشکسوت غلامعلی مکتبی "تصویرساز"، ابراهیم حقیقی "طراح گرافیک"، محمد باقر آقامیری"نگارگر"، جواد علیزاده "کاریکاتوریست"، طاهر شیخ الحکمایی "مجسمه ساز" و ایرج اسکندری " نقاش" تجلیل شد.


هیات داوران این جشنواره برگزیدگان بخش های مختلف را به این شرح اعلام کرد:

در رشته نقاشی ، رتبه اول سیده فاطمه شاکری از استان مازندران، رتبه دوم مریم عبداللهی از استان تهران و رتبه سوم محمود باجلان از استان البرز.

در رشته خوشنویسی (گرایش نستعلیق) ، رتبه اول علی خیری حبیب آبادی از استان اصفهان، رتبه دوم صفرگالشی از استان اردبیل و رتبه سوم سلیمان میری از استان لرستان.

در رشته خوشنویسی (گرایش شکسته نستعلیق) ، رتبه اول ذبیح الله لولویی مهر از استان البرز، رتبه دوم بهادر پگاه از استان قزوین و رتبه سوم رضا امینی از استان قزوین.

رشته خوسنویسی (گرایش نسخ و ثلث) ، رتبه اول مجید داستانی استان قم ، رتبه دوم محمدتقی اسدی استان قم و رتبه سوم فرهاد شیرخانی استان خراسان رضوی.

در رشته نگارگری (گرایش نگارگری) ، رتبه اول حسین حبیبی استان تهران ، رتبه دوم طیبه نداف استان تهران و رتبه سوم سمیرا سید فتاحی استان اصفهان.

در رشته نگارگری ( گرایش گل و مرغ) ، رتبه اول اکرم ضیایی از استان تهران ، رتبه دوم محمدرضا آقامیری از استان البرز و رتبه سوم مجید فتاحی از استان اصفهان.

در رشته نگارگری (گرایش تذهیب) ، رتبه اول بهرام مهربان از کردستان، رتبه دوم مریم لبانی مطلق از استان تهران و رتبه سوم نسرین آقامیری از استان البرز.

در رشته سرامیک هنری ، رتبه اول مجید ضیایی و محمدعلی سجادی از آذربایجان شرقی، رتبه دوم معصومه رضا زاده استان آذربایجان شرقی و رتبه سوم حجت الله عسکری الموتی آذربایجان شرقی.

در رشته مجسمه سازی ، رتبه اول امیرمهدی انصاری از استان البرز ، رتبه دوم علی خطایی الخچی از استان اصفهان و رتبه سوم پژمان علوم از استان تهران.

در رشته تصویرسازی، رتبه اول عاطفه ملکی جو از استان تهران، رتبه دوم آمنه اربابون از استان تهران و رتبه سوم والنتین جورجیو از بلغارستان.

در رشته کاریکاتور (گرایش کارتون)، رتبه اول دیویدولا از اسپانیا،رتبه دوم محمود آزادنیا از خراسان رضوی و رتبه سوم فرزانه وزیری از استان تهران.

در رشته کاریکاتور (گرایش چهره) ، رتبه اول یاسر خانبرای از استان کردستان، رتبه دوم والتر توسکانو از کشور پرو و رتبه سوم عباس محمد خوزانی از استان اصفهان.

در رشته پوستر ، رتبه اول داود صفری از استان گلستان، رتبه دوم عطا محمدی از استان تهران و رتبه سوم منصور مقدم کوهی از استان زنجان.

در رشته عکاسی ، رتبه اول فاطمه شفیعی از استان تهران، رتبه دوم مسعود محمدی از استان خوزستان و رتبه سوم آرش صحرانورد از استان مرکزی.

در بخش فیلم ، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره به پژمان مظاهری پور کارگردان فیلم "دستگرد یزد شاپوران" اهدا شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ آثار به نمایش درآمده در ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشان دهنده سرمایه عظیمی است که در حوزه هنرهای تجسمی داریم.

علی جنتی در اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با اشاره به پیشینه فرهنگی و تمدنی ایران و همچنین نخبگان و هنرمندان در هنرهای تجسمی افزود: برای کشورما افتخار آمیز است که هنرمندان برجسته و به ویژه نسل جوان در هنرهای تجسمی داریم.

وی گفت: وظیفه ما به عنوان خادمان همه هنرمندان کشور این است که هنر و هنرمندانمان را به جهان معرفی کنیم تا آثار مختلف هنری آنها در سالن ها، تالارها و نگارخانه های مختلف به نمایش گذاشته شود.

جنتی افزود: آثار تجسمی ما امروز در بسیاری از کشورها کم کم ارزش واقعی خودش را پیدا می کند و دیگران نیز به ارزش آن پی می برند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ در سایر بخشهای هنری نیز باید تلاش کنیم آثار هنرمندانمان را به جهانیان عرضه کنیم.

همچنین معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی به موضوعات اقتصاد هنر و دیپلماسی فرهنگی اشاره کرد و افزود: این دو موضوع را پیگیری و روی آنها سرمایه گذاری می کنیم تا در آینده نزدیک شاهد شکوفایی در عرصه های یاد شده باشیم.

علی مرادخانی گفت: در حوزه دیپلماسی فرهنگی، تبادل هنرمندان و آثارشان را در دستور کار داریم و در این خصوص به زودی کارگاه های آموزشی با حضور هنرمندان خارجی برگزار می شود.

وی افزود: تسهیل مقررات برای رونق بخشی به عرصه هنر نیز یکی از موضوعات دردست پیگیری است.

مرادخانی گفت:‌ یکی از مشکلات موضوع مالیات هاست که امیدواریم این موضوع تا نیمه اول سال آینده به نتایج خوبی برسد.

وی افز‌ود: برگزاری این جشنواره باعث شد تا استعدادهای جوان در استان های مختلف شناسایی شوند و یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کنیم این است که عرصه را برای فعالیت جوانان فراهم کنیم.

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در تالار وحدت برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی و قدردانی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *