يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

واردات نفت هند از ایران ۲ برابر شد

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 345382
واردات نفت هند از ایران در ژانویه ۲۰۱۴ با افزایش ۲ برابری نسبت به ماه قبل از آن به ۴۱۲ هزار بشکه در روز رسید و ایران دومین تامین کننده نفت مورد نیاز هند در این ماه شناخته شد.
به گزارش جهان تسنیم، پس از آنکه یک پالایشگاه هندی مجددا واردات نفت ایران را از سر گرفت، واردات نفت هند از ایران در ماه ژانویه نسبت به ماه پیش از آن به بیش از دو برابر افزایش یافت.
بر اساس آمارهای جمع آوری شده توسط رویترز، واردات نفت هند از ایران از ۱۸۹ هزار و ۱۰۰ بشکه در ماه دسامبر به ۴۱۲ هزار بشکه در روز در ماه ژانویه رسید. این میزان واردات همچنین ۴۴ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
بر اساس این آمارها، مقدار نفت خریداری شده از ایران در ماه ژانویه، بیشترین نفتی است که دهلی نو از فوریه ۲۰۱۲ تاکنون از تهران خریداری کرده است. بدین ترتیب، ایران برای اولین بار از مارس ۲۰۱۲ تاکنون، در طی یک ماه مجددا به دومین تامین کننده بزرگ نفت هند تبدیل شده است.
افزایش قابل توجه واردات نفت هند از ایران در ماه گذشته میلادی، خرید روزانه نفت این کشور از ایران را در بازه زمانی آوریل تا ژانویه، به حدود ۲۰۱ هزار بشکه در روز می رساند که همچنان کاهشی ۲۶ درصدی را نسبت به ۱۰ ماهه مشابه یک سال قبل نشان می دهد.
این میزان همچنین کمتر از واردات روزانه ۲۲۰ هزار بشکه نفت هند از ایران در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس است، اما اگر حجم واردات نفت هند از ایران در سطح ماه ژانویه باقی بماند، کاهش های اولیه خرید نفت از ایران جبران خواهد شد.
اگر واردات نفت هند از ایران در ماه های فوریه و مارس به ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز برسد، آنگاه واردات نفت این کشور در سال مالی جاری متناسب با متوسط واردات روزانه هدف گذاری شده خواهد بود. بر اساس هدف گذاری انجام شده، هند امسال نسبت به سال گذشته واردات نفت از ایران را ۱۵ درصد کاهش خواهد داد.
شرکت دولتی ایندین اویل هند که بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور محسوب می شود، پس از سه ماه وقفه، در ماه ژانویه اقدام به خرید نفت از ایران کرد و بر اساس آمارها، حدود ۳ میلیون بشکه نفت از این کشور وارد نمود.
در سال مالی جاری تاکنون ایران حدود ۵.۳ درصد نفت وارداتی هند را تامین کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *