چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۱

توهین به مقدسات طراحی شده است

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 345239
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی حمله به مقدسات را طراحی شده دانست و گفت: جریان منحط روشنفکری به دنبال تشکیک در دین است.
به گزارش جهان، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به مطلب اخیر روزنامه آسمان علیه حکم قرآنی قصاص گفت: تشکیک به قصاص در واقع زیر سوال بردن خود این مسئله نیست بلکه تشکیک به قرآن و پس از آن به اسلام است.

وی اضافه کرد: چنین رویکردی دستاویزی قرار گرفته است تا برخی اسلام را تشکیک کرده و بخواهند اصل آن را مورد هدف قرار دهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظریه فوکویاما درباره شیعیان، گفت: فوکویاما تئوری داشت مبنی بر اینکه شیعه جریان اجتماعی است که مرغی بلندپرواز با دو بال و یک زره می‌باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان برای رسیدن به این هدف خود در گام اول اسلام را مورد حمله قرار می‌دهند، تصریح کرد: آنها چه در قبل از انقلاب، چه در فتنه‌ها و چه در جریان‌های روشنفکری دوری مردم از دین را دنبال می‌کنند.

قاضی‌زاده با تأکید بر اینکه دور شدن مردم از بال سرخ حسینی و بال سبز انتظار با تشکیک در دین حاصل می‌شود، تصریح کرد: یکی از احکام قرآن قصاص است و تشکیک در قصاص آرام آرام به سمت تشکیک در قرآن و تشکیک در اسلام می‌رود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه جریان منحط روشنفکری که عمدتا به دست انگلیس و فرانسه مدیریت می‌شد هنوز نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: آنها برخی مواقع خود را به مذهب‌ نزدیک می‌کنند و جایی که نتوانند مذهب را یاری کنند، آن را رد می‌کنند.

وی با بیان اینکه جریانات منحط روشنفکری در گذشته بوده و در زمان حال نیز فعالیت می‌کنند، گفت: این جریانات در واقع به دنبال همان دور کردن مردم از تدین هستند.

قاضی‌زاده‌هاشمی در توصیه‌ای به مسئولان روزنامه آسمان، گفت: این بار اول نیست که رسانه‌هایی از این طیف فکری به شرعیات حمله می کنند؛ اگر هدف آنها بحث‌های کلامی است، می‌توانند موضوع قصاص را طرح و شبهات‌شان را بیان کنند و چند نفر از علمای برجسته دین نیز پاسخ آنها را بدهند اما زمانی که اینگونه رفتار می‌شود مشخص است یک نوع طراحی شکل گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *