شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

کتیبه حمام تاریخی فارس دزدیده شد

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 344674
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی جهرم با اشاره به سرقت کتیبه ورودی حمام گازران جهرم، گفت: آنچه که در برخی ازخبرها در رابطه با قدمت ۴۰۰ ساله کتیبه و حمام گازران جهرم گفته شده است بدون کار کارشناسی بوده و صحیح نیست.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسیح عادل‌پور با اشاره به سرقت کتبه ورودی حمام تاریخی گازران جهرم افزود: این حمام که دارای چندین وارث است به عنوان محل تجمع زباله مورد استفاده قرار گرفته و وارثان آن حاضر به ثبت ملی این اثر نیستند.

وی با بیان اینکه قصد داشتیم تا با مرمت حمام تاریخی گازران از آن به عنوان بازارچه صنایع دستی استفاده کنیم، ادامه داد: قدمت این حمام تاریخی نیاز به کارشناسی دارد و با توجه به نوع مصالح و معماری آن به نظر می‌رسد این بنا مربوط به دوره قاجاریه نباشد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی جهرم با اشاره به اینکه قدمت این حمام ۴۰۰ سال نیست، گفت: آنچه که در برخی از خبرها در رابطه با قدمت ۴۰۰ ساله کتیبه و حمام گازران جهرم گفته شده است بدون کار کارشناسی بوده و صحیح نیست.

وی، مخالفت وارثان این حمام تاریخی را از دلایل عدم به ثبت رسیدن آن دانست و بیان کرد: در سال ۸۸ نیز اقدام به ثبت این حمام تاریخی کردیم که وارثان آن حاضر به این امر نشدند.

عادل‌پور افزود: میراث فرهنگی این آمادگی را دارد تا در صورت رضایت وارثان و با نظر کارشناسی و بررسی‌های لازم اقدام به ثبت و حفاظت از این اثر تاریخی کند.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نگفتید چرا وارثان راضی نشدند. من میگم . چون شما نمیخواهید این ینا را از اونها بخرید و فقط میخواهید رایگان آن را ثبت کنید.