شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱۷
۳۸

هشدار به آموزش و پرورش/ آشتی با استکبار در مهدکودک‌ها!

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۲۸
کد مطلب: 344632
مدتی است یک طرح تربیتی غربی در بسیاری از مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی شهرهای بزرگ و کوچک کشور با سرعت قابل توجهی به اجرا درآمده است. «مونته سوری» یک روش باصطلاح آموزشی است که یک معلم ایتالیایی به نام «ماریا مونته‌سوری» مبدع آن بوده است.
هشدار به آموزش و پرورش/ آشتی با استکبار در مهدکودک‌ها!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، مدتی است یک طرح تربیتی غربی در بسیاری از مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی شهرهای بزرگ و کوچک کشور با سرعت قابل توجهی به اجرا درآمده است.

«مونته سوری» یک روش باصطلاح آموزشی است که یک معلم ایتالیایی به نام «ماریا مونته‌سوری» مبدع آن بوده است. در روش مونته‌سوری بنا بر «استقلال کودک» گذارده می‌شود، به این نحو که در این سیستم براساس اصل «تجربه‌انگاری» هر آنچه از کودک سر می‌زند ناشی از طبیعت اوست. «مونته‌سوری» خود مرید «ژان ژاک روسو» بنیان‌گذار دوران مدرنیسم بود و «زیگموند فروید» از بزرگ‌ترین حامیان «مونته‌سوری» به شمار می‌رفت.

هم‌اکنون به سبب عضویت و شیفتگی شخص «ماریا مونته‌سوری» در فرقه فراماسونری «تئوسوفی»، مجموعه‌ای از قوانین و اصول این فرقه در ذیل روش آموزشی مونته‌سوری و در قالب برنامه حل تعارض و فرهنگ صلح به کودکان آموزش داده می‌شود.

مدارس «مونته‌سوری» تحت حمایت بزرگ‌ترین نهادهای فراماسونری، سازمان ملل، خانواده‌ سلطنتی انگلیس و دولت‌های آمریکا و بریتانیا هم‌اکنون در سراسر جهان در حال تکثیر شدن است. بی‌آنکه در جزوات ترجمه شده به زبان‌های محلی و منطقه‌ای کوچک‌ترین اشاره‌ای به فرقه رازآلود «تئوسوفیسم» یا هفت مرحله رشد کیهانی مادام بلاواتسکی جادوگر که اتفاقاً از دوستان صمیمی ماریا مونته‌سوری به حساب می‌آمده، شده باشد. هند به‌عنوان زادگاه فرقه فراماسونری تئوسوفی برآمده از کمپانی انگلیسی هند شرقی هم‌اکنون دارای بیش از هزار مدرسه انگلیسی مونته‌سوری است!

در ایران یک مؤسسه داخلی تحت حمایت کالج CMTEI کانادا ابتدا تربیت مجموعه قابل توجهی از آموزگاران مهدهای کودک را به روش مونته‌سوری عهده‌دار شد. سپس به واسطه رشد فزاینده دامنه فعالیت‌ها از حمایت نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل نیز در داخل کشور بهره گرفت، به نحوی که هم‌اکنون مشهورترین مدارس و مهدهای کودک تهران و شهرستان‌های کشور برای کسب مشوق‌های جهانی هم که شده تن به سیستم آموزشی مونته‌سوری داده‌اند.

مهر ماه سال ۹۲ همایش بزرگ «مهد و مادر» این سازمان مردم نهاد به ظاهر ساده، در تالار فرمانیه و با دعوت از بیش از سیصد مهدکودک و برخی از مشهورترین روانشناسان تهران برگزار شد. مدیر همین سازمان مردم نهاد با ثبت یک شرکت به نام «تربیت جواهری بی‌نظیر» مجوز ورود محصولات، کتب و لوازم کمک آموزشی مونته‌سوری و کسب نمایندگی از شرکت‌های خارجی به منظور تاسیس شعب و دفاتر وابسته را نیز دریافت کرده است.

مجموعه آموزش‌های برنامه درسی به اصطلاح صلح محور و فرهنگ صلح هم‌اکنون از جانب سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی به کمک مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد داخلی، در ایران همزمان با سرزمین‌های اشغالی و سایر کشورهای مسلمان‌نشین خاورمیانه در حال اجراست.

هدف نهایی از آموزش این مفاهیم به کودکان، بی‌اعتبار ساختن «فرهنگ مقاومت» و شکست سیستم اسلامی «نه- به ظلم و نه به ظالم» از درون در مواجهه با سیستم لیبرال سرمایه‌داری غربی است. به این ترتیب مسیر نو استعمارگری دوام طولانی‌تری در جهان خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
آقای وزیر فعلا مشغول پنجشنبه ها است
منبع : .... !!!!!
كلي خنديديم...
Iran, Islamic Republic of
احتمالا منبع شما شيطانه؛ بهتره كلي گريه كنيد كه اين معضلات ضدفرهنگ اسلامي براتون ارزشمنده!!
نیکتا
United States
متأسفانه ما [بعضی از] مسلمونا بدجوری خوابیم. یکی هم که پیدا می شه به ما نهیب بزنه، بهش" می خندیم."
Iran, Islamic Republic of
وقتی از خواب بیدارت کنند کلی گریه می کنی
Iran, Islamic Republic of
خواب! یعنی شما فکر می‌کنی.. این یارو خوابه؟!
....
همين كه مي خندي بهت مي گن جهان سوم
جهان سوم يعني خوااااااااااااب
مونا
Iran, Islamic Republic of
به فکر منحرفت بخند !!عمو!
محمودي
Iran, Islamic Republic of
من فقط يك سوال از شما مي پرسم وقتي بنده براي شهريه مهد كودك دخترم در اصفهان مبلغ يك ميليون و دويست هزارتومان مي پردازم به اضافه پولهايي كه به نحو مختلفي از ما مي گيرند بعد هم مي گويند آموزش رايگان است و.....
مرزوقي!
Iran, Islamic Republic of
مشكل برخي از ما به اصطلاح مسلمونا اينه كه در مورد فرزندآوري كه مورد تاكيد ائمه معصومين(عليهم السلام) است و در قرآن مستقيم و غيرمستقيم به آن اشاره شده، فقط به مشكلات مادي اش فكر ميكنيم؛ حاضريم حرف فلان روانشناسي كه بويي از ايمان نبرده رو در مورد فرزند كمتر به عنوان وحي منزل بپذيريم، ولي حرف خداوند خالق عالم كه روزيِ تك تك موجودات دست اوست را پشت سر انداختيم و تو تارهاي عنكبوتي زندگي روزمره داريم خفه بشيم و فقط بلديم آيه ‌هاي "وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ" يا "وَمَن يَتَّقِ اللَّـهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَ‌جًا وَيَرْ‌زُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ" رو قاب كنيم بزنيم به ديوار؛ بعد غير خدا و همه ماسوي الله رو مستقل ببينيم و به تنها كسي كه توكل قلبي نداريم خدا است!!
Iran, Islamic Republic of
در جواب شما باید بگویم وقتی تعداد فرزندان شما بیشتر باشد نیازی به رفتن بچه هایتان به مهد کودک نیست .البته به شرطی مادر شاغل نباشد .حال یک سوال دیگه کمی در مورد آن فکر کنید :هزینه مهد کودک فرزندان هزینه غداهایی که از بیرون می خرید هزینه های متفرقه زندگی و... را با هم جمع کنید که درصورت شاغل نبودن مادر همه ای هزینه ها ازبین می رود آیا حقوق مادر خانه به همین اندازه است .چه لزومی دارد مادر به جای تربیت فرزندان بیشتر وقت خودرا در بیرون از خانه باشد .حال تبعات اجتماعی و... نیز بماند
اين مطلب حق است
ما دين را هنوز خوب تبيين نكرده ايم و به دليل غلبه افكار ظاهرا روشنفكري طرح اين مسائل مشكل است و متاسفانه بسياري از خانم ها مانع بيان مسائلي هستند كه منتج به كرامت بخشيدن به خانواده و زن مي شود.
Iran, Islamic Republic of
جوری صحبت میکنی انگار مادر یه ماشین تولید و تربیت بچه است. مادر هم یه زنه یه انسانه و حق داره تو جامعه باشه و در رشد جامعه سهیم باشه. چرا باید زن امروزی مثل زن دو هزار سال پیش فقط به پخت و پز و بچه داری برسه؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا این نیست که مادر ماشین تولید و تربیت بچه باشه .اولا کسی نگفته تمام مسائل بر عهده مادر باید باشد خیر نقش پدر در تربیت بچه کمتر از مادر نیست .ایا فقط اشتغال زن باعث ایفای نقش اجتماعی مادر می شود بسیاری از مادران علاوه بر نقش مادری که مهمترین وظیفه آنان است نقش مهمی در سازمان های مردم نهاد و خیریه ها دارند .ضمن اینکه خود مادری مهمترین نقش برای رشد جامعه می باشد جامعه ای رشد یافته است که خانواده ای مستحکم و رشد یافته داشته باشد و زن در این زمینه بسیار موثر است.ضمن اینکه اسلام را به صورت یک بسته کامل نگاه کنیم نه بخش بخش .اسلام مهمترین چیزی که از زن خواسته ایفای نقش همسری ومادری است باور کنید این کم نیست من نمی دانم چرا زن ها این نقش را دست کم می گیرند .آیا زنی که از هشت صبح تا پنج بعد ازظهر بیرون از خانه است و هزار درد سر ومشغولی را در محیط کار تحمل می کند آیا می تواند از پس این دو نقش به خوبی بر بیاید .آیا حوصله ای برای او مانده که نقش همسری خود را در کانون خانواده ایفا کند.
دوست عزیز، شرایط امروز دنیا با سالها قبل خیلی فرق کرده. زنها تحصیل کرده شدن، خودشونو از قیود منفی بیرون کشیدن (منظورم حجاب نیست چون کاملا معتقدم حجاب قید و بند نیست منظورم همون طرز فکر هست که بهتره زن به جای حضور در جامعه توی خونه بچه داری کنه)، تو خیلی از کارها زنها نه تنها از مردها کم نیستن بلکه بهتر هم هستن. راه حل مشکلاتی که الان توی جامعه هست حذف زنها از متن جامعه نیست. باید شرایط سالم در جامعه فراهم بشه. اگه مشکلی هست، نداشتن ساختارهای سالم تو جامعه است. من مرد هستم، کلی همکار خانم تو اداره دارم که بسیار فعال، دارای فکر و اندیشه هستن، و حتی محجبه هم هستن و بچه های بسیار فهمیده ای تربیت کردن. باور کنید که دنیای امروز با دنیای سالهای قبل خیلی فرق کرده. ما حق نداریم پیشرفت، مدیریت، موثر بودن و فکر کردن رو حق مردها بدونیم.
مادربودن ومادری کردن والا ترین ارزش یک زن است که گاهی اوقات به خاطر یک مشت ریال فروخته میشود
Iran, Islamic Republic of
در جامعه‌ای که مهد کودک زیاد باشد، لاجرم خانه سال‌مندان نیز زیاد خواهد بود!
...
نسیم
ژان ژاک روسو صاحب پنج فرزند بود که همه را به یتیم خانه سپرد.!!!. او با هیچ کس نمی توانست بسازد وبرخی می گویند او در آخر خودکشی کرد.
حالا از روی کتابهای او روش تربیت کودک را به ما می آموزند!!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما که اهل تحقیق هستید.
ن-محمودی
Iran, Islamic Republic of
درصورتیکه پیش دبستانی هاهمانندمدارس تحت نظارت مستقیم واعمال سیاست آموزش وپرورش قرارنگیرندبه خودی خودعامل نفوذسایراندیشه هاقرارخواهندگرفت.
درصورت عدم تقویت آموزش وپرورش وهمچنین نگاه مصرف گرایانه به این سازمان استراتژیک وتولیدی،ونفوذبی حساب سایرسازمانها...
گوش شنوایی نیست
فخا
آخه بچه 4 ساله چه میدونه «نه- به ظلم و نه به ظالم» یعنی چی ؟!
وقتی دو تا بچه هشت ماهه نشسته اند یک عروسک بیار و بده دست یکی، اون یکی دیگه گریه نمی کنه؟
می دونی چرا؟ چون به دنبال حق خودش از محبت تو می گرده و او محبت رو توی برقراری عدالت می بینه. قدرت استدلال نداره، معنای واژه ها رو نمی دونه ولی درک حقیقت نیاز به این کلمات نداره. حقیقت رو آدم در درون خودش پیدا می کنه.
در حدیث داریم که تربیت فرزند بیست سال قبل از تولدش شروع میشه یعنی درست زمانی که من و توی پدر و مادر خودمون به دنیا آمدیم.
Iran, Islamic Republic of
خودتون فهميدين چي گفتين؟
....
فکر کنم زیادی تند رفتین بهرحال یک روش آموزشیه.....
اشتباه مثبت دادم
رضا
United States
اینهمه مغلطه برای چیست؟.....
Iran, Islamic Republic of
اين فكره مريض شماا....
مهدی طالشی
سلام عزیز من انسان باید عاقلانه زندگی کنه شما حداقل به عنوان یک احتمال به این خبر نگاه کن این برخورد از افراد جاهل سر میزنه که زیبنده شما نیست
ما مجوز گرفتيم ولي درست با وقت سه ماه تاريخ اعتبار چرا؟چون نگاهمان ساخت فرهنگ و تربيت كودكان بود؟ولي اكثر جاها برنامه ندارند ولي حامي خاص دارند
خدا عاقبت این بچه هارو ختم به خیر کنه
Germany
یک اسم و یک جمله بشنوید... کاش یک جمله صحیح از این روش رک کرده بودید.
صادق
چه سایت کودکانه و سطحی دارید!!
بهتره به جای اینهمه خود آزاری به بچه ها یاد بدهید هرکی زد رو میز و داد زد دلیل نمیشه شما از همه حقوقتان کوتاه بیاید !!
البته بچه ها این رو خوب می دونند اما متاسفانه تجربه نشون میده تو مهدکودکهای انگلیس کارنکردند عده ای این حالت براشون نهادینه شده!!!
مرتضی
مهد کودک ها زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت میکنند، نه آموزش و پروش ! و جزء سنوات آموزشی هم نیست که رایگان باشد.
Iran, Islamic Republic of
لابد اینم تقصیر روحانیه
مونا
Iran, Islamic Republic of
البته او هم بی تقصیر نیست با این وزیر ای اموزش عالی و پرورشش.
مرادی
سازمان بهزیستی چشمش را بسته ،ناظرین هم خواب هستند.زمانی که بیدار شوند دزد کارش را کرده .