يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
عضو کمیسیون اموزش مجلس؛

بودجه‌پژوهشی آموزش‌و‌پرورش بسیار‌کم است

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب: 344389
نماینده مردم دلیجان و محلات گفت: از ۲۱۰هزار میلیارد ریال بودجه آموزش و پرورش تنها ۲درصد صرف امور پژوهشی می شود که بسیار کم است.
بودجه‌پژوهشی آموزش‌و‌پرورش بسیار‌کم است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در محل برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای هفته مشاغل و طرح جابربن حیان در سالن ورزشی دبیرستان شهید بهشتی دلیجان اظهار کرد: ۹۸ درصد بودجه این وزارتخانه صرف هزینه های جاری شده و این امر سبب کاهش پژوهش های علمی می شود.

وی افزود: آموزش و پرورش باید بیشتر به سمت پژوهش حرکت کند و با تغییر رویکرد از حفظیات و توجه به مطالب تئوری، به طرف انجام کارهای علمی عملی، پژوهشی و کاربردی به پیش برود.

نماینده مردم دلیجان و محلات تصریح کرد: دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود، سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

وی با اشاره به منابع آگاهی گفت: دانسته‌های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید.

سلیمی افزود: پژوهش در هر موضوع، به هر گونه و در هر سطحی که انجام شود، تلاشی منسجم و نظام‌مند در راستای توسعه دانش موجود درباره موضوع‌هایی است که با آنها سروکار داریم.

وی تصریح کرد: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی است.

نماینده مردم دلیجان و محلات با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: در واقع پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: اگر پژوهشی نشود، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد، بدون انجام پژوهش امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم نیز برخوردار نیست.

سلیمی تصریح کرد: همه آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره‌های گوناگون تاریخ می‌شناسیم، حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته‌اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌های پژوهشی آنان بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *