جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

میراث بد یمن اوباما برای دولت بعداز خود

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 344193
رئیس جمهور آمریکا لایحه افزایش سطح بدهی‌های دولت را که در کنگره این کشور به تصویب رسیده بود، امضا کرد که به این ترتیب لایحه مذکور تبدیل به قانون شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا،‌ روز گذشته (شنبه) لایحه افزایش سطح بدهی‌های دولت را که در کنگره این کشور به تصویب رسیده بود، امضا کرد که به این ترتیب لایحه مذکور تبدیل به قانون شد.

قانون افزایش سقف بدهی‌های آمریکا تا مارس سال ۲۰۱۵ به دولت اوباما این امکان را می‌دهد که به منظور تامین هزینه‌های خود بدهی‌های خود را افزایش دهد.

بنا براین گزارش، مجلس سنای آمریکا این لایحه را چند روز گذشته تصویب کرده و برای اوباما ارسال کرده بود. گفته می‌شود که اجرایی شدن این قانون از سقوط بازار سهام در آمریکا نیز جلوگیری خواهد کرد.

اوباما در سفر تعطیلات آخر هفته خود به یک منطقه توریستی در جنوب کالیفرنیا، این قانون را به دور از هیاهو و پشت درهای بسته امضا کرد.

اوباما و نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا ماه هاست خواستار تصویب این طرح هستند و تلاش کرده‌اند تا نمایندگان جمهوریخواه را به تصویب آن متقاعد کنند.

این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن با جمهوریخواهان است، موضع خود را به طور ناگهانی تغییر داد و بدون قید و شرط خاصی، افزایش سقف بدهی آمریکا را تصویب کرد.

تصویب افزایش سقف بدهی آن هم بی قید و شرط، در حالی انجام می گیرد که جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان، در سال ۲۰۱۱ وعده داده بود که هرگز چنین قانونی تصویب نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *