جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

نکته ای درباره تشک نجات درحادثه جمهوری

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 344166
عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: آتش‌نشانی در حادثه حریق خیابان جمهوری تشک نجات همراه داشته اما به دلیل موقعیت جغرافیای محل حادثه امکان بازکردن تشک وجود نداشته است.
به گزارش جهان، معصومه آباد درگفت‌وگو با تسنیم، درباره گزارش تهیه شده از سوی وزارت کشور درباره حریق خیابان جمهوری و بیان به همراه نداشتن تشک توسط آتش‌نشان‌ها، اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان امداد و نجات آتش‌نشانی به لحاظ عملیاتی استفاده از تشک در معابر و گذرهای باریک امکانپذیر نیست و هر وسیله امدادی را در جای مناسب خود باید استفاده کرد، در حادثه حریق خیابان جمهوری نیز جای مناسبی برای استفاده از تشک نبوده این در حالی است که نیروهای آتش‌نشانی تشک نجات را به همراه داشته‌اند.

وی ادامه داد: به جز گروه اول اعزام شده به محل حادثه که گروه شناسایی و اطفای کانون حریق بودند، سایر ایستگاه‌های اعزام شده تشک تجات به همراه داشته‌‌اند اما تشخیص فرمانده عملیات در آن شرایط این بوده که از نردبان استفاده شود زیرا از نظر کارشناسی اگر از تشک استفاده می‌کردند ممکن بود برای سایر افراد گرفتار در ساختمان نیز مشکل ایجاد شود و برایشان ضایعات جسمی بسیاری به وجود آید.

سخنگوی کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: تشخیص فرمانده عملیات برای استفاده از نردبان درست بوده اما متأسفانه مشکل اینجا بود که نردبان گروه بعدی اعزام شده به محل حادثه عمل نکرد در غیر این صورت دومین فردی که جانش را از دست داد نجات پیدا می‌کرد.

به گزارش تسنیم،‌ این در حالی است که حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور درباره گزارش نهایی کارگروه بررسی‌کننده حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری که به دستور رئیس جمهور تشکیل شد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تسنیم اعلام کرد که " متأسفانه در این حادثه آتش‌نشانان همراه خودشان تشک نجات نداشته‌اند که این به‌نوعی کوتاهی محسوب می‌شود علاوه بر این، در این گزارش اعلام شد که پله نجات آتش‌نشانی به‌دلیل اشکالات فنی باز نشده است".
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *