يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

بدهی40میلیونی مجموعه تختی‌به‌اداره‌برق

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 343123
مدیر مجموعه ورزشی تختی می‌گوید به دلیل بدهی ۳۰ – ۴۰ میلیون تومانی برق مجموعه قطع شده بود که مشکل با پیگیری شخص وزیر و استاندار و دستور شورای تامین استان مشکل برطرف شد.
به گزارش جهان، حسین کلانترزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ورزشگاه تختی و مشکلات قطعی برق استادیوم این مجموعه اظهار کرد: ورزشگاه تختی بیش از ۴۰ سال قبل افتتاح شده است. متاسفانه این مجموعه هیچ وقت کامل نشده و همیشه صحبت از استادیوم فوتبال آن می‌شود. بعد از احداث ورزشگاه آزادی دیگر روی ورزشگاه تختی کار نشد. بعد از انقلاب هم این مجموعه اردوگاه اسرا بود و از آن استفاده غیرورزشی می‌شد. پس از آن تصمیم داشتند بازی‌های بانوان کشورهای اسلامی را در آن میزبانی کنند که این اتفاق هم رخ نداد. متاسفانه هیچگاه هیچ قدم جدی برداشته نشده است.

او با اشاره به استاندارد نبودن استادیوم تختی ادامه داد: این استادیوم مورد تایید سازمان لیگ هم نبود چه برسد به AFC. برای اینکه به شرایط استاندارد برسد باید وضعیت رختکن، اتاق داوران، اتاق کنترل دوپینگ، VIP، جایگاه خبرنگاران و ... مشخص می‌شد. این استادیوم هیچکدام از موارد مطرح شده را نداشت و قابل استفاده هم نبود. بنابراین باید برای استاندارد شدنش کمبودها جبران می‌شد. جبران کاستی‌ها هم هزینه‌هایی را در پی داشت. سازمان لیگ، باشگاه‌ها به ویژه راه‌آهن که قرار بود بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی این تیم در تختی برگزار شود، قول داده بودند که به ما کمک کنند اما وقتی خواستیم این مجموعه را تکمیل کنیم، هیچ کمکی نشد.

مدیر مجموعه ورزشی تختی با بیان این که اسکوربرد استادیوم کرایه‌ای است، اضافه کرد: اسکوربرد ورزشگاه تختی همیشه معضل بوده است. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قراردادی با پیمانکار بسته بود که فکر می‌کنم به دلایل مالی انجام نشد. ما برای بازدید نمایندگان AFC از مجموعه و بازی‌های استقلال و پرسپولیس ناچار شدیم که اسکوربرد کرایه کنیم. همین حالا هم این مشکل وجود دارد. هزینه‌های زیادی برای استاندارد کردن مجموعه صرف کردیم و حالا هم به همین دلیل با مشکلات مالی مواجه هستیم. انتظار داشتیم باشگاه راه‌آهن و سازمان لیگ مبالغی را که تعهد کرده بودند، بدهند که متاسفانه به قول‌شان پایبند نبودند. باشگاه راه‌آهن به یک ورزشگاه درجه یک برای حفظ پروانه حرفه‌ای‌اش نیاز دارد. آنها می‌گویند آقای ایکس به ما توهین کرده و باید عذرخواهی کند. بهانه‌جویی می‌کنند و بازی‌هایشان را به اکباتان منتقل کرده‌اند. متاسفانه سازمان لیگ هم با این قضیه موافقت کرده است. سازمان لیگ نه تنها به ما کمک مالی نکرد بلکه حمایت معنوی هم نمی‌کند!

کلانترزاده با بیان اینکه ۳۰ – ۴۰ میلیون به اداره برق بدهکار هستیم، تاکید کرد: بیش از دو سال و ۴ ماه است که مسئولیت دارم. مجموعه تختی آسیایی شده، تنها استادیوم ساحلی ایران هم در این مجموعه ساخته شده است. مدتی است که نتوانستیم معضل برق مجموعه را حل کنیم. پول آب، برق، گاز را پرداخت نکردیم. هزینه ورزشگاه هم زیاد است. این مجموعه حدود ۱۱۰ هکتار وسعت دارد. بنابراین نگهداری این حجم از فضای سبز کار دشواری است. ما دو سال است که بودجه‌ای از دولت دریافت نکردیم و به جایی رسیدیم که دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم. با وزارت ورزش هم صحبت کرده‌ام. باید از وزیر ورزش تشکر ویژه کنم که شخصا موضوع را پیگیری کرد. برای اینکه معضل ورزشگاه تختی حل شود باید به این ورزشگاه، "ملی" نگاه کرد. در پایتخت بعد از آزادی، ورزشگاه تختی باید دیده شود. خوشبختانه با پیگیری وزیر و استاندارد و با دستور شورای تامین استان مشکل قطعی برق به طور موقت حل شده اما بدهی‌ها پابرجاست.

او ادامه داد: امیدواریم در طول این هفته به طور اصولی مشکل ورزشگاه حل شود. ورزشگاه تختی متعلق به دولت است. وزارت نیرو هم در اختیار دولت است. ما به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانیم هزینه‌ها را پرداخت کنیم. من اعلام کردم که با قطعی برق، سیستم گرمایشی چمن در فصل سرما از بین می‌رود و شاید صد برابر طلب وزارت نیرو از ورزشگاه، به بیت‌المال لطمه وارد شود.

مدیر مجموعه ورزشی تختی درباره وضعیت چمن ورزشگاه نیز به ایسنا گفت: حدود سه ماه قبل چمن ورزشگاه شرایط خوبی نداشت که خوشبختانه مشکل آن برطرف شده است و امروز می‌توانیم بگوییم که بعد از استادیوم آزادی، چمن تختی مرغوبیت دارد. ما از پرسنل خودمان و کارشناسان زبده کمک گرفتیم و به وضعیت چمن رسیدگی کردیم. با این حال هزینه رسیدگی به چمن استادیوم را کاملا بدهکار هستیم. چمن موجود زنده است و باید به آن رسیدگی کرد در غیر این صورت از بین می‌رود.

کلانتر‌زاده در پایان اظهار کرد: کشور ما از نظر تعداد ورزشکار در دنیا شاید در رتبه اول باشد. ما مجموعه‌های زیادی داریم. در سفرهای استانی هم تعداد قابل ملاحظه‌ای فضای ورزشی تصویب یا کلنگ‌زنی می‌شدند. شاید اکنون ایجاد فضای ورزشی در برخی مناطق ضرورت نداشته باشد. تعداد اماکن زیاد است اما تا چه حد استاندارد است، خدا می‌داند. به ندرت ورزشگاه استاندارد می‌بینیم. وزارت ورزش باید عزم جدی داشته باشد که فضاهای ورزشی را به کیفیت لازم برساند و این طور نباشد که یک کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس ۵ ورزشگاه در سطح A آسیا داشته باشد اما ایران نه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *