شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

کاخ سفید: عربستان شریک آمریکاست

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب: 341925
کاخ سفید با اعلام اینکه روابط دوجانبه میان آمریکا و عربستان گسترده، عمیق و در بعد وسیعی است، اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است در ماه مارس به این کشور که روابط نزدیکی با آن دارد، سفر کند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزای پی.تی.آی نوشت: جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: عربستان یکی از شرکای نزدیک واشنگتن است و ما روابط دوجانبه‌ای با این کشور داریم که عمیق و گسترده است و جوانب و زمینه‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد.

بارک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است ماه آتی میلادی به ریاض برود.

جی کارنی در ادامه گفت: اوباما به شدت تمایل دارد به عربستان سفر کند؛ کشوری که در آنجا می‌تواند درباره مسائل مختلف با مقام‌های دولت آن به گفت‌وگو بپردازد. همچنین با وجود اختلافاتی که داریم می‌توانیم روابط خوب و نزدیکی داشته باشیم.

سخگوی مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره نگرانی عربستان در برخورد آمریکا با مساله ایران و سوریه و سایر کشورهای همسایه گفت: مشخص است که روند صلح خاورمیانه، اوضاع امنیتی در سراسر منطقه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. علاوه بر این مساله مبادلات و مسائل اقتصادی در روابط میان واشنگتن و ریاض نیز در این سفر به بحث گذاشته می‌شود.

اوباما در ادامه سفرش به هلند، بلژیک و ایتالیا، در مارس ۲۰۱۴ به ریاض هم می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *