کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لطفا پیام ۲۴ خرداد را دریافت کنید!

چرا دیروز کسی برای کروبی تره هم خرد نکرد؟

14 بهمن 1392 ساعت 11:30

صف طولانی مردم در مراکز توزیع سبد کالا در میانه برف و سرمای سخت این روزها نشان می دهد که دولت یازدهم رای خود را مدیون شعارهای معیشتی است و مطالبه جریانات افراطی نقشی در رای مردم نداشته است.


گروه سیاسی جهان نیوز - صادق وفایی: دریافت و تحلیل پیام انتخابات از سوی جریان های سیاسی می تواند نقش موثری در ریل گذاری و تصمیمات آتی جریانات سیاسی داشته باشد. در چند ماه اخیر نیز بسیاری از تحلیلگران تلاش داشتند تا با تامل در آرای حاصله از انتخابات ریاست جمهوری تحلیلی واقع بینانه را به جامعه عرضه کنند که البته به دلیل تفاوت نتیجه انتخابات با پیش بینی سیاستمدارن موجب شد که بازار تحلیل و واکاوی این انتخابات بیش از دوره های گذشته گرم باشد.

تا جایی که «عدم دریافت پیام ۲۴ خرداد» این روزها تیتر طنز برخی رسانه ها شده است.
برخی تحلیل گران و تحلیل سازان در جبهه اصلاحات تلاش داشتند تا اقبال مردم به روحانی را به نام گفتمان اصلاحات سند زده و در تحلیل های خود از رویکرد مثبت ملت نسبت به گفتمان اصلاحات دم بزنند تا زمینه آمادگی روانی برای حضور در انتخابات مجلس دهم را آماده کنند.

بجای نقد این تحلیل و بازگویی دهها نقص و نقض در این آن، تنها رصد اتفاقات دیروز کشور ما را به جوابی منطقی و به دور از سیاست زدگی برای تحلیل نتیجه انتخابات اخیر می رساند.

در هفته گذشته در برخی محافل سیاسی خبر از رفع حصر مهدی کروبی شنیده شد و بالاخره روز گذشته این خبر تایید و کروبی به خانه خودش منتقل شد؛ فردی که چهار سال پیش به دلیل فتنه گری و تحریک عده ای برای مقابله با نظام و رای مردم در حصر بود و خود را یکی از رهبران جنبش قلمداد می کرد.  حسین کروبی در خبری با اعلام اینکه پدرش به منزل خود منتقل شده است، گفت: ایشان ساعاتی پیش به منزل خود در جماران منتقل و مامورین امنیتی هم در طبقه اول ساختمان مستقر شدند.

و دومین خبر دیروز آغاز توزیع سبدکالای دولت در فروشگاههای کشور بود. سبدی شامل یک کیسه برنج(هندی)، یک شانه تخم مرغ، دو عدد مرغ، دو بطری روغن و ۸۰۰ گرم پنیر!

در سال ۸۸ یکی از شعارهای جنبش سبز حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی در مقابل نظام بود. «موسوی دستگیر بشه، ایران قیامت میشه» «کروبی دستگیر بشه، ایران قیامت میشه» از جمله شعارهایی بود که در حد شعار و حرف باقی ماند و چهارسال پیش در زمانی که نظام با سران داخلی فتنه برخورد کرد، آب از آب تکان نخورد! اما نکته جالب آنکه باخبر آزادی کروبی نیز خبری از آن قیامت نشد!

هرچند که رفع حصر کروبی تیتر اصلی همه رسانه های اصلاح‌طلب بود و توزیع سبدکالا و حواشی تلخ آن در این رسانه ها جایی نداشت اما می شود به روشنی و سادگی دریافت که میان خواسته ها و مطالبات اکثریت قریب به اتفاق جامعه و خواسته های محافل سیاسی و رسانه ای مذکور تفاوت فاحشی وجود دارد.

مهدی کروبی در حالی به خانه اش منتقل شد که نه خبری از تجمع مردم جلوی خانه وی بود و نه صدایی از جشن و پایکوبی به گوش می رسید. مردم دغدغه های مهمتری دارند. دریافت سبد کالا!

صف طولانی مردم در مراکز توزیع سبد کالا در میانه برف و سرمای سخت این روزها نشان می دهد که دولت یازدهم رای خود را مدیون شعارهای معیشتی است و مطالبه جریانات افراطی نقشی در رای مردم نداشته است. طبیعتا یک کیسه برنج(هندی)، یک شانه تخم مرغ، دو عدد مرغ، دو بطری روغن و ۸۰۰ گرم پنیر برای مردم مهمتر از فردی همچون مهدی کروبی یا دیگر سران فتنه 88 است.

به واقع اگر بخواهیم تخیل را کنار گذاشته و به تحلیل «پیام ۲۴ خرداد» برسیم، بدون شک معیشت و امید به بهبود وضعیت اقتصادی جدی ترین مطالبه مردم است. پس به نظر می‌رسد دولت محترم نیز باید به گواه این نظرسنجی حضوری که دیروز در همه شهرهای کشور برگزار شد، بجای تلاش برای کسب نظر برخی سیاسیون افراطی؛ بیش از پیش برای تحقق مطالبه اقتصادی مردم تلاش و برنامه ریزی کارشناسی و البته عاجل کند تا بتواند پاسخی شایسته به اعتماد مردم داشته باشد.


کد مطلب: 341572

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/341572/چرا-دیروز-کسی-کروبی-تره-هم-خرد-نکرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com