کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

پیری جمعیت نشاط را از جامعه ایران می‌برد

13 بهمن 1392 ساعت 22:20

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مورد پیر شدن جمعیت در سال‌های آینده هشدار داد و گفت: پیری جمعیت نشاط را از جامعه ایران می‌برد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله محسن حیدری در یازدهمین گردهمایی اعضای شوراهای حل اختلاف استان خوزستان که ظهر امروز در تالار فردوسی برگزار شد اظهار کرد: پیری جمعیت باعث رفتن نشاط از جامعه ایران می‌شود.

وی در مورد پیر شدن جمعیت ایران در سال‌های آینده هشدار داد و گفت: دشمن جنگ پنهانی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است که اگر به آن توجه نکنیم غیر قابل جبران می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جنگ جمعیت را یکی از حربه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: در دهه ۶۰ قانون کنترل جمعیت اجرا شد که اجرای آن فقط در ۲ سال نخست درست بود.

وی در ادامه به مشکلات پیری جمعیت اشاره کرد و گفت: آنچه پیش بینی کرده‌اند جمعیت ایران رو به پیری است که این خطر بزرگ کشور ما را تهدید می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت گفت: ایشان هشدارهایی جدی در این باره داده‌اند.

این مسئول پیر شدن جمعیت ایران را یک بحران توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به روند نزولی جمعیت، پیش بینی شده است که جمعیت ایران در سال‌های نه چندان دور به ۴۵ میلیون نفر برسد.

وی تصریح کرد: وقتی جامعه جوان نباشد شور و نشاط و سر زندگی از آن می‌رود و هیچ ایرانی نمی‌خواهد که ایران ما به چنین سرنوشتی دچار شود.

استاد حوزه علمیه اهواز در ادامه بیان کرد: در برخی از نقاط کشور درباره فرزند آوری افراط و در جاهایی نیز هموطنان ما دچار تفریط شده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهواز در ادامه با تشکر از تلاش شورای حل اختلاف سراسر خوزستان متذکر شد: این شورا‌ها باید در حد ممکن از طلاق گرفتن زوج‌ها جلوگیری کنند.

به گفته وی، یکی از عوامل کاهش جمعیت در ایران اسلامی طلاق گرفتن زوج‌ها از همدیگر است که باید تلاش کنیم تا آنجا که امکان دارد این کار انجام نشود.

حیدری نداشتن شغل برای جوانان را یکی از عوامل مهم بالا رفتن سن ازدواج دانست و از مسئولان کشور خواست زمینه را برای رفع بیکاری فراهم سازند.

وی گفت: وقتی جوان ما شغل نداشته باشد نمی‌تواند ازدواج کند و تشکیل زندگی دهد و اگر این کار نیز صورت گیرد رغبتی برای بچه دار شدن ندارد.

امام جمعه موقت اهواز یکی از عوامل مهم رواج بیکاری در جامعه را اشتغال افراطی بانوان بیان کرد و افزود: متاسفانه زنان در مشاغلی کار می‌کنند که اختصاص به آقایان دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور در برخی مشاغل مانند شوراهای حل اختلاف برای زنان را بلامانع دانست.


کد مطلب: 341468

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/341468/پیری-جمعیت-نشاط-جامعه-ایران-می-برد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com