جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
گزینه های احتمالی جایگزین نعمت زاده؛

رئيس ستاد روحانی، استيضاح می‌شود؟!

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 341442
«استيضاح نعمت‌زاده با ۳۰ امضاي نمايندگان استان‌هاي شمالي، در دستور كار مجلس قرار گرفت»؛ اين خبر يك خطي كافي بود تا عرصه توليد و تجارت كشور كه ساختار سازماني‌اش مركب از وزارتخانه‌هاي معادن و فلزات، صنايع سبك، صنايع سنگين و بازرگاني است، با چالشي جديد مواجه شود.
به گزارش جهان به نقل از گفتار نیوز، امروز كه صحبت از آن است كه «محمدرضا نعمت‌زاده» - رئيس ستاد روحاني در انتخابات يازدهم و كسي كه رئيس جمهور او را پدر صنعت خطاب كرده بود – بايد خود را براي استيضاح آماده كند، بازهم سخن از همان مشكل قبلي به‌ميان آمده است؛ «حمايت از توليدكنندگان داخلي».

برخي منابع مي‌گويند كه آقاي وزير، به‌خاطر عدم استفاده از كالاهاي ايراني خصوصا برنج داخلي كارش به مجلس و استيضاح كشيده مي‌شود.

در اين باره «محمد دامادي، عضو مجمع نمايندگان استان مازندران» به خبرگزاري تسنيم گفته‌است: «طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت توسط اعضای این مجمع مطرح شد که عمده‌ترین دلیل طرح این موضوع نیز استفاده نکردن از برنج ایرانی در یارانه کالایی خانوارها عنوان شد.»

پيش از اين هم صحبت‌ها درباره استيضاح نعمت‌زاده مطرح بود و در موقعي كه اين گمانه‌ها به اوج خود رسيد، عنوان شد كه وزير كهنه‌كار تمامي معترضان را به جلسه‌اي دعوت كرده و قصد دارد كه خواسته‌هاي آنان را بررسي كند؛ خواسته‌هايي كه بعدها گفته شد نيمي‌از آنها تحقق يافته و اجرايي شده‌است.

با اين حال اما هنوز موضوع استيضاح به هيات رييسه نرسيده و طبيعتا اعلام وصول نشده و از اين رو نيز عمليات اجرايي آن به جريان نيفتاده‌است اما با اين وجود، صحبت از گزينه‌هاي احتمالي جايگزيني به‌ميان آمده است. اگر نعمت‌زاده اين‌بار هم مثل مرتبه قبل، نمايندگان خواهان استيضاح را راضي كند و كار به هيات رييسه نكشد كه هيچ اما اگر بحث استيضاح، رسما وارد فاز اجرايي شود، رايزني‌ها هم رنگ جديدي خواهد گرفت. در صورت كسب راي اعتماد، احتمالا نعمت‌زاده با قدرت به كار خود ادامه خواهد داد و برخي اصلاح رويكردها را در دستور كار قرار خواهد داد.

صحبت براي يافتن جايگزين‌هاي احتمالي وزيري كه هنوز استيضاحش هم نهايي نشده، سخن چندان منطقي به‌نظر نمي‌رسد اما در روزهايي كه صحبت از جداسازي وزارت‌خانه‌هاي صنايع و معادن و بازرگاني بود، صحبت از كوچ محمد نهاونديان از دفتر رئيس جمهوري به وزارت بازرگاني بود و سيدحسين هاشمي استاندار فعلي تهران نيز در مقطعي به‌عنوان گزينه قائم‌مقامي وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت مطرح بود. شايد از اين رو است كه رسانه‌ها نام اين دو را در كنار حسن يونس سينكي كه چندي پيش از معاونت نعمت‌زاده استعفا داده و نيز محمد شريعتمداري، معاون اجرايي رئيس‌جمهور به‌عنوان گزينه‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از نعمت‌زاده، نام مي‌برند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *