يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

کی‌روش می‌داند چه کاری می‌کند!

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 341346
بازیکن تیم ملی کشورمان با بیان اینکه باشگاه‌های خارجی با برنامه فیفا پیش می‌روند گفت: لغو اردوی تیم ملی هر دلیلی که داشته، تصمیم کی‌روش است و او بهتر می‌داند چه کاری انجام دهد.
کی‌روش می‌داند چه کاری می‌کند!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، تیم فوتبال نایمخن در حالی در نیم فصل دوم لیگ برتر هلند نتیجه می‌گیرد که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان خود در نیم فصل اول را در اختیار ندارد. علیرضا جهانبخش مهاجم ایرانی نایمخن که در آخرین بازی نیم فصل اول از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد، این روزها با پشت سر گذاشتن مصدومیت تلاش می‌کند دوباره به ترکیب اصلی تیمش بازگردد.

جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص وضعیتش پس از مصدومیت، شرایط نایمخن، لغو اردوی تیم ملی و مسائل دیگر صحبت کرده است.

تسنیم: از شرایطت پس از مصدومیتی که داشتی بگو.

خدا را شکر شرایطم بهتر شده و چند روزی است که در تمرینات گروهی شرکت می‌کنم تا دوباره بتوانم تیم را همراهی کنم.

تسنیم: مهمترین اردوی فصل نایمخن در اسپانیا برگزار شد، درباره این اردو صحبت کن.

بعد از وقفه‌ای که در لیگ به وجود آمد و چند روزی استراحت کردیم، نیاز بود اردویی داشته باشیم تا ریکاوری خوبی انجام دهیم. خدا را شکر اردوی خوبی در اسپانیا داشتیم و به دلیل فشردگی بازی‌های لیگ و حضور در جام حذفی با برنامه‌ریزی خوب ریکاوری مناسبی انجام دادیم و در شرایط خوبی قرار گرفتیم. برای من هم این اردو نیاز بود تا بتوانم مصدومتیم را در شرایط بهتری پشت سر بگذارم، هرچند نتوانستم با تیم تمرین کنم و به خاطر مصدومیت در آخرین بازی نیم فصل تنها در کنار تیم به بهبود وضعیت پرداختم.

تسنیم: از دست دادن این اردو به ضررت تمام نشد؟

بچه‌ها برنامه‌ها را به خوبی انجام دادند و من برای بهبود همسترینگ مصدومم نمی‌توانستم با آنها تمرین کنم. البته می‌توانستم زودتر تمریناتم را آغاز کنم اما چون مصدومیت همسترینگ بسیار حساس است، این ریسک را نکردم که زودتر تمریناتم را آغاز کنم و زمان بیشتری را برای بهبود مصدومیتم در نظر گرفتم. خدا را شکر هم توانستم در شرایط خوبی قرار بگیرم و این به نفعم شد.

تسنیم: نتایج اخیر نایمخن هم تاثیرات این اردو است؟

بعد از اردوی اسپانیا ۲ برد کسب کردیم و یک مساوی گرفتیم. قطعاً مشکلاتی که داشتیم کم‌کم در حال حل شدن است، چون ما این فصل چند بازیکن جدید گرفتیم و به هماهنگی نیاز داشتیم. در اردوی اسپانیا چند بازی تدارکاتی خوب انجام شد و تیم هماهنگی لازم را پیدا کرد و اکنون شرایط‌مان بهتر شده و اعتماد به نفس تیم بالاتر رفته است.

تسنیم: فکر می‌کنی اگر این روند را ادامه دهید، در لیگ باقی بمانید؟

احتمال ماندن ما در لیگ بسیار زیاد است و حتی شانس این را داریم که در جدول بالاتر هم بیاییم، چون تیم‌ها فاصله کمی با یکدیگر دارند و می‌توانیم امتیازات از دست رفته را جبران کنیم. در جام حذفی هم شرایط خوبی داریم و اکنون در بین ۴ تیم قرار گرفته‌ایم که شانس فینالیست شدن و قهرمانی‌مان در این رقابت‌ها بالا است تا بتوانیم سهمیه لیگ اروپا را برای فصل بعد بگیریم.

تسنیم: می‌توانی در این دیدارهای مهم نایمخن را همراهی کنی؟

چند روز است که تمریناتم را آغاز کردم و حدود یک ماه از شرایط بازی دور بوده‌ام. مطمئناً برای هماهنگ شدن دوباره‌ام و بازگشتم به ترکیب زمان می‌خواهم اما انگیزه زیادی دارم تا زودتر به ترکیب برگردم و برای همین هدف تلاش زیادی هم خواهم کرد. می‌خواهم دوباره به شرایط قبلی‌ام برگردم و به بازیکن موثر نایمخن تبدیل شوم و این به تصمیم کادرفنی بستگی دارد.



تسنیم: بار دیگر اردوی تیم ملی لغو شد و بازیکنان اردوی مهم آفریقای جنوبی را از دست دادند. فکر نمی‌کنی این شرایط در روحیه بازیکنانی که قرار بود در این اردو حاضر شوند، تاثیر منفی بگذارد؟

وقتی برنامه‌ریزی خوب انجام می‌گیرد و انجام نمی‌شود کمی شرایط را سخت می‌کند و مطمئناً تاثیر منفی هم دارد. بازیکنان در لیگ بازی می‌کنند و آمادگی لازم را دارند، اما برای هماهنگی بیشتر برگزاری این اردوها لازم است تا با آمادگی بالایی در تورنمنت بزرگی چون جام جهانی حاضر شویم. برای هماهنگ شدن زمان بیشتری می‌خواهیم و این اردوها می‌تواند نیازهای ما را برطرف کند. من دلیل لغو اردوی آفریقای جنوبی را نمی‌دانم تا بخواهم نظری بدهم.

تسنیم: کی‌روش به دلیل حضور ۳ بازیکن در لیگ‌های کشورهای حوزه خلیج فارس تصمیم گرفته این اردو را لغو کند.

به نظرم این اردو با برنامه‌های داخل ایران برنامه‌ریزی شده بود و تیم‌های خارجی حاضر نمی‌شوند در خارج از زمان فیفا بازیکنان‌شان را آزاد کنند. لغو اردوی تیم ملی هر دلیلی که داشته، تصمیم کی‌روش است و او بهتر می‌داند که چه کاری انجام دهد. تصمیمی بوده که سرمربی تیم ملی گرفته اما امیدوارم پیش از جام جهانی اردوهای خوبی برگزار شود.



تسنیم: تیم‌هایی مانند کره و ژاپن از هر فرصتی برای انجام بازی تدارکاتی استفاده می‌کنند. بهتر نبود تیم ملی هم بدون بازیکنان لژیونر این اردو را برگزار می‌کرد تا هماهنگی بیشتر شود؟
مهمترین نکته‌ای که وجود دارد این است که تیم‌های حاضر در جام جهانی می‌خواهند خودشان را به بهترین شکل آماده کنند. در هر رشته‌ای جام جهانی مهمترین رویداد ورزشی آن رشته است که در فوتبال این قضیه به مراتب مهم‌تر تلقی می‌شود. جام جهانی فوتبال میدان بزرگی محسوب می‌شود و اگر بتوانیم بازی‌های تدارکاتی بیشتری برگزار کنیم بهتر است. انجام بازی‌های تدارکاتی و برگزاری اردو نکته مثبت و مهمی است و همه امیدواریم چند ماه مانده به جام جهانی بتوانیم اردوی خوبی برگزار کنیم تا با آمادگی بالا به برزیل برویم.

تسنیم: خودت فکر می‌کنی از چه زمانی بتوانی تیم ملی را همراهی کنی؟

ابتدا امیدوارم در بین بازیکنان تیم ملی باشم و از سایر ماجراها اطلاعی ندارم. مطمئناً اگر دعوت شوم و اردویی باشد فدراسیون فوتبال با باشگاه نایمخن هماهنگ خواهد کرد تا به اردوی تیم ملی اضافه شوم. باشگاه‌های خارج از ایران با برنامه‌ریزی فیفا پیش می‌روند و اگر اردوها در تاریخ فیفا باشد باشگاه‌های خارجی نمی‌توانند با حضور بازیکنان در اردوهای تیم ملی مخالفت کنند، اما اگر غیر از این باشد جدایی بازیکنان سخت است و باید با تعامل هماهنگی شود.

تسنیم: درباره تیم‌های گروه‌مان اطلاعاتی گرفته‌ای؟ می‌دانی باید مقابل بازیکنان نیجریه، آرژانتین و بوسنی به چه نحوی بازی کنی؟

تیم‌هایی که در گروه ما هستند تیم‌های بسیار خوبی هستند. من خودم بیشتر از هر چیز دوست دارم بدانم در هلند یا کشورهای دیگر نظرشان درباره تیم ملی ایران و شانس ما در این گروه چیست. با خیلی از بازیکنان خارجی و مردم هلند در این باره صحبت کرده‌ام که همه آرژانتین را شانس اول گروه می‌دانند و برای ۳ تیم دیگر به یک اندازه شانس قائل هستند. به نظر من واقعیت هم همین است و بعد از آرژانتین ۳ تیم دیگر گروه به یک اندازه شانس دارند که به مرحله بعدی راه پیدا کنند و اگر تلاش بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم. در کل جام جهانی را میدان بزرگی می‌دانم و این مسابقات میدان بزرگی برای بازیکنان خواهد بود تا بتوانند خود واقعی‌شان را نشان دهند و برای تیم ملی بهترین بازی را انجام دهند.

تسنیم: و فکر می‌کنی اگر خود واقعی‌ات را در جام جهانی نشان دهی، شانسی برای رفتن به تیم‌های بزرگ اروپایی را داری؟

قطعا این شانس برای همه وجود دارد. من تمام تلاشم را می‌کنم تا ابتدا برای تیم باشگاهی‌ام بهترین بازی‌ها را انجام دهم و عملکردم را تداوم ببخشم تا برای مسابقات جام جهانی به تیم ملی دعوت شوم. بعد از آن تمام تلاشم را خواهم کرد تا در تیم ملی بهترین عملکرد را داشته باشم و به تیم‌های بزرگ اروپایی بروم. هر بازیکنی این شانس را دارد که با درخشش در جام جهانی به بهترین تیم‌های دنیا برود و این شانس برای بازیکنان جوان بیشتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *