جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

۲ کودک در میان ۱۴ بازداشت شده بحرینی

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 341326
همزمان با تایید حکم زندان ۱۸ شهروند معترض بحرینی، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه ۱۴ شهروند از جمله دو کودک را در دو روز اخیر بازداشت کردند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین نوشت، هادی الموسوی مسئول بخش آزادی‌ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین گفت: نیروهای امنیتی یکشنبه شب به یک خانه در روستای المعامیر یورش برده و ۱۲ نفر را که در حال عیادت از یک بیمار در این خانه بودند، دستگیر و با خود به محل نامعلومی بردند.

وی افزود: خانواده‌های بازداشت شدگان از وضعیت و اتهامات وارده به آنها هیچ اطلاعی ندارند.

به گفته الموسوی، نیروهای رژیم آل خلیفه همزمان با یورش به این خانه اسباب و اثاثیه موجود را درهم شکستند.

وی افزود: نیروهای رژیم بحرین بامداد شنبه گذشته نیز به خانه‌ای در همین منطقه یورش برده و دو کودک را که برادر یکدیگر بودند، بازداشت کردند.

در همین حال، از بحرین خبر می‌رسد دادگاه استیناف احکام زندان ۱۸ بحرینی را که به خاطر سه پرونده امنیتی مرتبط با حوادث این کشور از سال ۲۰۱۱ میلادی، محکوم شده بودند، تایید کرد.

در همین حال، محمد الوسطی از وکلای بحرینی گفت: دادگاه بحرین زینب الخواجه فعال مدنی و حقوق بشری بحرینی را به چهار زندان اضافی در زمینه دو پرونده جدید محکوم کرد. وی متهم شده است که تجهیزات وزارت کشور را در جریان بازداشت در مرکز شهرک عیسی در ماه مه گذشته درهم شکسته است.

دادگاه بحرین همچنین با درخواست تیم وکلای مدافع خلیل المرزوق از مسئولان ارشد جمعیت وفاق برای لغو ممنوعیت سفرش به خارج از کشور مخالفت کرد.

رژیم بحرین از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی با آغاز انقلاب مردمی به پرونده سازی علیه مخالفان و معترضان و زندانی کردن آنها اقدام می‌کند تا از این طریق اعتراضات مردمی را سرکوب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *