يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
دکتر موسی نجفی:

انقلابی که سبب ایجاد نظام سیاسی شد

انقلاب اسلامی با ساختار شکنی غرب را دچار چالش کرده است
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب: 341232
رئیس گروه نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با ساختار شکنی غرب را دچار چالش و بحران کرده است.
انقلابی که سبب ایجاد نظام سیاسی شد
به گزارش جهان به نقل از مهر، موسی نجفی بعدازظهر شنبه در همایش فجر بیداری که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد:انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب دینی بعد از مدرنیته شکل گرفت و یک پروسه است که بر اساس هویت و ذات اسلامی و با کمک خداوند شکل گرفته است.

اختلاف نظر در معیارهای فکری و سعادت بشری

وی علت اصلی مخالفت آمریکا با انقلاب اسلامی را اختلاف نظر در معیارهای فکری و سعادت بشری دانست و افزود: آمریکایی ها با این انقلاب دچار مشکل هستند و بحث هسته‌ای و حقوق بشر بهانه ای بیش نیست.

رئیس گروه نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایران در زمان پهلوی یکی از رژیم های دست نشانده آمریکا در منطقه بوده و در حال حاضر این گونه نیست و دیگر اینکه این نظام مخالف سکولاریسم است.

وی بیان کرد: ایران همچنین در بحث نفتی اجازه تصمیم گیری به این کشور را نمی دهد و از سویی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم مخالفت غربی‌ها که گمان می کردند مذهبی‌ها توان ایجاد نظام و نوشتن قانون اساسی را ندارند امام خمینی(ره) این کار را انجام داد و این امر موجب شد نظامی در مقابل نظام لیبرال دموکرات غربی شکل گیرد.

نظام غرب در حال فروپاشی است

نجفی با بیان اینکه نظام غرب در حال فروپاشی است و تمدن بعدی تمدی اسلامی بر پایه اسلام و مهدویت است، یادآور شد: انقلاب اسلامی سبب ایجاد نظام سیاسی شد و این انقلاب کودتا و رفرم نیست و در واقع باید با انقلاب‌های ایران و جهان مقایسه شود.

رئیس گروه نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی با اشاره به اختلاف انقلاب ایران و با لیبرال دموکراسی عنوان کرد: انقلاب اسلامی با لیبرال دموکراسی اختلاف دارد زیرا لیبرال ها فکر می‌کنند انقلاب ما یک پروژه و به دست انسان شکل گرفته است.

نجفی با تاکید بر اینکه نظام‌های سوسیالیسم و لیبرالیسم علی رغم اختلاف های متعدد در بحث مادی و این جهانی بودن با هم توافق دارند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما فقط این جهانی نیست و به آن جهان نیز می‌پردازد و این موضوع با نظریه غرب که دین را متعلق به قبل از مدرنیته می‌دانند مخالف است.

به گفته وی انقلاب اسلامی بعد از مدرنیته با هویت دینی شکل گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *