شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

بیداری اسلامی مولود طبیعی انقلاب بود

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 341215
رئیس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی گفت: جریان بیداری اسلامی را باید به صورت مولود طبیعی انقلاب اسلامی ایران قلمداد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، موسی نجفی عصر امروز در همایش فجر بیداری که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: بحث انقلاب اسلامی ایران را از سه جنبه کودتا، نظام سیاسی و اتفاق افتادن در ایران باید بررسی کرد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بوده و کودتا نیست، تصریح کرد: انقلاب باید در بعد ایران، جهان اسلام و دنیا مقایسه شود و ما به انقلاب‌هایی که در دنیا مانند چین، فرانسه و روسیه رخ داده است کاری نداریم.

نجفی با اشاره به فرمایشات شهید مرحوم آیت‌الله مطهری خاطرنشان کرد: آیت‌الله مطهری به دلیل اینکه انقلاب اسلامی ایران در سایه اسلام بوده است، آن را یک انقلاب استثنایی دانسته است.

وی افزود: از جمله عواملی که سبب بروز انقلاب اسلامی شد، ریشه‌های اقتصادی، سیاسی و دیدگاه معنوی است و ریشه‌های انقلاب رمز تداوم انقلاب بوده است.

رئیس گروه نظریه پردازی انقلاب اسلامی با اشاره به دیگر فرمایشات شهید آیت‌الله مطهری خاطرنشان کرد: ایشان بروز انقلاب اسلامی را وابسته به سه عامل اقتصادی، سیاسی، و دیدگاه معنوی ندانست بلکه ترکیبی از آنها و از همه مهم‌تر یک انقلاب استثنایی دانست.

نجفی تأکید کرد: دلیل مخالفت کشورهای غربی با ایران این بوده است که ایران مستقل است و برعکس دوران محمدرضا شاه جزو اقمار آمریکا، ژاندارم منطقه و حافظ منافع آنها نیست.

رئیس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک پروسه است و بین پروسه و پروژه تفاوت زیادی وجود دارد.

نجفی با اشاره به پروسه بودن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی براساس یک واقعیت تاریخی، هویت ملی و روند طبیعی به وجود آمده است و نتیجه آن بیداری اسلامی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک هدیه غیبی الهیه است که خداوند آن را به ما عطا کرده است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی با اشاره به فرق بین نظام اسلامی ایران و عربستان خاطرنشان کرد: ما معتقد بر این هستیم که تمدن سلطه طلب غرب باید نابود شود و این گفته را به تمام دولت‌ها و ملت‌ها رسانده‌ایم ولی عرب‌ها جرأت سخن گفتن ندارند و به همین دلیل دولت‌های غربی هیچگونه مخالفتی با نظام اسلامی عربستان ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *