يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

قیمت خودروهای وارداتی کمی تغییر کرد

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب: 340835
از بازار خودرو کشور خبر می‌رسد که خرید و فروش اندکی رونق گرفته، هر چند هنوز هم واژه «رکود» برازنده این بازار است.
به گزارش جهان به نقل از دنیای اقتصاد،به گفته نمایشگاه داران خودرو پایتخت، یخ بازار کمی آب شده و قیمت برخی خودروها نیز تغییراتی جزئی داشته است، اما بازار هنوز هم آن طور که باید، جان نگرفته و سایه رکود بر سر آن سنگینی می‌کند. گویا مشتریان هنوز هم در انتظار کاهش قیمت خودرو هستند، آن هم در شرایطی که هیچ کدام از خودروسازان و مقامات مسوول، وعده‌ای در این زمینه نداده‌اند.

در مورد بازار خودروهای وارداتی نیز اگرچه با افت و خیزی محدود در این هفته روبه‌رو بوده‌ایم، اما در این بازار نیز چندان خبری از خرید و فروش نیست. در بین خودروهای داخلی، هم‌اکنون هیوندایی سوناتا قیمتی برابر با ۱۳۰ میلیون تومان دارد که این موضوع از افت یک میلیون تومانی آن حکایت می‌کند. سوناتا در هفته‌های پیش نیز افت قیمت را تجربه کرده بود. با این حال؛ اما هیوندایی آزرا در قیمت ۱۹۵‌میلیون تومان خود ثابت مانده و تغییری نکرده است. از سوی دیگر هیوندایی IX۵۵ قیمتی برابر با ۲۱۸ میلیون تومان دارد که از رشد یک میلیون تومانی آن حکایت می‌کند. این در حالی است که هیوندایی IX۳۵ تغییر قیمتی نداشته و هم‌اکنون ۱۳۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگر مدل هیوندایی به نام i۳۰ نیز که تغییر قیمتی را نداشته، ۱۰۱ میلیون تومان به فروش می‌رود. هیوندایی سانتافه هم هم‌اکنون ۱۷۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از افت یک میلیون تومانی آن دارد. در بین محصولات کیا نیز اسپورتیج بدون تغییر قیمت، ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. کیا اپتیما هم ۱۳۳ میلیون تومان قیمت دارد و تغییری در آن به چشم نمی‌آید. از بازار سراتو هم خبر می‌رسد که این خودرو قیمتی برابر با ۱۱۲ میلیون تومان دارد و این یعنی قیمت آن تغییری نداشته است.

در بین محصولات تویوتا هم مدل کرولا ۱۲۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و یاریس‌هاچ بک نیز ۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این یعنی یک میلیون تومان ارزانی را تجربه کرده است.

اما در بین خودروهای داخلی، هم‌اکنون تندر ايران خودرو با توجه به تثبیت قیمتی که داشته، ۳۵ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد، اما تندر پارس خودرو قیمتی برابر با ۳۷ ميليون تومان دارد. تندر مدل E۱ هم ۳۳ ميليون تومان خرید و فروش می‌شود که تغییری نداشته است.

از بازار مگان نيز خبر مي‌رسد اين خودرو هم‌اکنون در همان قيمت ۸۹ ميليون تومان به فروش می‌رود که این موضوع از ثبات آن حکایت می‌کند. نمایشگاهداران خودرو پایتخت، اما در مورد تيبا نيز مي‌گويند که اين خودرو با تغيير قيمتي روبه رو نبوده و در حال حاضر، ۲۲ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان قيمت دارد. سوزوکي گرندويتارا نيز هم‌اکنون ۱۳۰‌ميليون تومان به فروش می‌رسد که نشان‌دهنده تثبیت قیمت آن است. از بازار پژو ۲۰۶ نیز خبر مي‌رسد که این محصول در تيپ۲، ۳۶ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين ديگر پژويي‌هاي ايران خودرو مدل تيپ۵ اين محصول هم در حال حاضر ۳۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. مدل صندوقدار و اتومات ۲۰۶؛ يعني V۹ هم با قيمتي برابر با ۴۹ ميليون تومان به فروش مي‌رسد که نشان از تثبیت قیمت آن دارد.

همچنين V۸ نيز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولي ۲۰۶، از قيمتي برابر با ۳۷ ميليون تومان برخوردار است. V۲۰ نيز در حال حاضر ۳۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رود. در بين ديگر مدل‌هاي پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قيمتي برابر با ۲۷ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و سمند مدل LX هم ۲۷ میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان قیمت دارد. همچنين پژو پارس نيز در حال حاضر ۳۵ ميليون تومان به فروش مي‌رسد که اين موضوع از افت ۸۰۰ هزار تومانی قیمت پارس حکايت دارد. این مدل از پارس به سیستم آلایندگی یورو۴ مجهز است.

همچنين خبر مي‌رسد رانا با توجه به عقبگرد ۳۰۰ هزار تومانی‌اش، ۳۱ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين مدل‌هاي پرايد نیز هم‌اکنون مدل ۱۱۱ قیمتی برابر با ۱۹ میلیون تومان دارد و مدل ۱۳۱ نیز ۱۷ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد. پراید ۱۳۲ هم بدون تغییر قیمت خاصی، در حال حاضر ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *