دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

40% کارگران جهان در اقتصاد زیرزمینی

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 340696
سازمان جهانی کار با اعلام اینکه بیش از ۴۰ درصد کارگران در کشورهای مختلف جهان برای امرار معاش مجبور به اشتغال در اقتصادهای غیررسمی هستند، از تصویب کنوانسیون های حمایت از حقوق کارگران خانگی در ۱۱ کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره چالش ها و فرصت ها برای اتحادیه های کارگری در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد: در سال ۲۰۱۳، پیشرفت های مناسبی برای تحقق حقوق کارگران خانگی با اجرای کنوانسیون های ILO، به دست آمد.

همچنین این کنوانسیون ها به منظور حمایت از حقوق کارگران خانگی در ۱۱ کشور به تصویب رسید و برای کشورهای دیگری نیز در دست اجرا قرار دارد. هم اکنون کارگران خانگی در سراسر جهان به دنبال ایجاد اتحادیه هایی برای پیگیری مطالبات و خواسته های خود هستند.

جنبش های کارگری در کشورهایی مانند قطر، بنگلادش، برزیل، اندونزی و گرجستان تاثیرات مناسبی را در بهبود شرایط کارگران داشته است. یکی دیگر از نشانه های پیشرفت دستیابی به توافق با کارفرمایان در قالب نشست کشورهای G۲۰ در روسیه طی سال گذشته در زمینه شغل و کارآموزی بود.

این یک واقعیت است که ۴۰ درصد یا شاید هم بیشتر از آن، کارگران در سراسر جهان مجبور هستند برای امرار معاش در اقتصادهای غیررسمی فعالیت کنند. متاسفانه در شرایط باورنکردنی در برخی کشورها کارگران هنوز در شرایط برده داری نوین به سر می برند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *