چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۳
۱۸

مدیران ارشد وزارت ارشاد ۲ شغله شدند +اسامی

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 340559
در حالی که طرح ممنوعیت بیش از یک شغل در دی ماه سال گذشته توسط نمایندگان مجلس تصویب و ابلاغ شد که مدیران ارشد تازه منصوب شده در وزارت ارشاد آن را مراعات نکرده اند.
مدیران ارشد وزارت ارشاد ۲ شغله شدند +اسامی
جهان نيوز-سرویس فرهنگ و هنر: هر چند برخی برای فرار از قانون، تفسیرهای متفاوتی از نوع شغل ها مبنی بر دولتی بودن یا غیر دولتی بودند دارند اما به نظر می رسد جدای از بحث قانونی بودن یا نبودن، عدم امکان بازدهی و کارایی مناسب دوشغله ها، بصورت همزمان مورد اتفاق بسیاری از کارشناسان است و معتقدند فعالیت مفید در سطوح ارشد مدیریتی و اجرایی به صورت همزمان اتفاق نمی افتد.

اکنون پس از انتصاب های اخیر در وزارت ارشاد مشخص شد که تعدادی از مدیران تازه منصوب شده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله شخص معاون محترم وزیر ۲ شغله هستند.

چه کسانی دو شغله اند؟

- آقای علی مرادخانی: ایشان که در دولت یازدهم به عنوان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده اند، همزمان مدیریت موزه موسیقی شهرداری تهران را هم به عهده دارند.

- آقای سید عباس سجادی: مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران که به تازگی از سوی معاونت هنری به این سمت منصوب شده اند، مدیریت مرکز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را به عهده دارند.

- آقای پیروز ارجمند: ایشان مدیر دفتر موسیقی حوزه هنری هستند و با حفظ سمت به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده اند.

قانون چه می گوید؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال گذشته قانونی تصویب کردند تا همه کسانی که به موجب این قانون مشمول ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل می‌شوند، باید حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، یکی از مشاغل مورد تصدی را برگزینند و از سایر مشاغل استعفا دهند؛ ضمن اینکه هر گونه پرداخت مالی به این افراد به جز حقوق و مزایای مربوط به یک شغل، ممنوع است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین مجازات متخلفان طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را تعیین کردند و به موجب این قانون در این ماده که به تصویب نمایندگان رسیده است متخلف از این قانون حسب مورد به دو بخش مجازات محکوم می‌شوند، بخش نخست، به این موضوع مربوط می‌شود که در صورت ارتکاب در بار نخست، انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت شش ماه تا دو سال و استرداد وجوه دریافتی به جز حقوق و مزایای شغل اصلی خواهد شد و در بخش دوم این مجازات نیز آمده است که در صورت تکرار، حکم انفصال دائم از خدمات دولتی و بازگرداندن وجوه دریافتی از بابت شغل دیگر صادر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اون قانون برای دولت دهم بود نه یازدهم.دولت راستگویان کاری با قانون نداره
محمد
این عزیزان ظاهرا یا خیلی پرکار هستند که یکی کار برایشان کم است و یا خدای ناکرده تو این وزارت خیلی بیکار هستند که...
عبّاس
Iran, Islamic Republic of
نه خير ، بيچاره ها حقوقشون كمه
طي الارض هم دارند و ميتوانند همزمان دو جا كار كنند...!
معاون وزیر بودن و مدیر کل بودن مگه شغل به حساب می یاد؟به چه چیزهایی گیر می دین؟خوب بنده خدا نمی تونه خرج زندگیش را دربیاره مجبوره 2 جا کار کنه
شایدم چندین جای دولتی؟ زندگی مردم که با مشقت زندگی می کنند مهم نیست. زندگی این اقایان مهمه . خدایا در کشور اسلامی و مسلمان ایران چه چیزهایی می شنویم. خدایا شکر
فکر نکنم انجام دستورات آقایان ا.ه و م.خ و ... که شغل دوم نیست
این بنده خداها اومدن مشکلات کشور را حل کنن شما نمی ذارین!قحط الرجاله دیگه.ما کلا همین مدیرها را داریم خوب چاره ای نیست باید 100 جا کار کنن.حقوق هم که نمی گیرن برای رضای خدا کار می کنن.عیبی نداره سخت نگیرین.اینکه اینا 2 تا کار دارن بقیه بیکارن که مهم نیست.مهم اینه که پستی خالی نمونه
یاری
Iran, Islamic Republic of
محمد مهدی م مشاور وزیر هم اضافه شود. هم در منطقه اصفهان دانشگاه آزاد.هم حقوق بگیر صدا وسیما و همو حقوق بگیر ارشد و ظاهرا به عنوان مشاور
France
احسنت به این اطلاع رسانی
Iran, Islamic Republic of
شماها بخیلید که این افراد این قدر قدرت دارن که می تونن 2 جا را اداره کنن و دولت بهشون بازم پست می ده. بنظر من همه مدیرای دولت یازدهم می تونن ابوالمشاغل باشن و 10 جا را اداره کنن.این کارها برای شما سنگینه برای اینا راحته.ببینید تا الان چه کارهایی کردن.چه بازدهی داشتن.چه سر و سامانی دادن.
Iran, Islamic Republic of
ببینید این معاون محترم 5 ماه طول کشید تا اینها را معرفی کرده خب یعنی دقت داشته دیگه.پیدا کردن این آدما سخت بوده.اون تونسته اینها را کشف کنه.بعد از 5 ماه.البته شاید اگه تا عید صبر می کرد می تونست از این 3 شغله ها پیدا کنه
در دولت دهم مجلس تصویب کرده بود که دو شغله ممنوع ولی انگار در دولت تدبیر و امید یازدهم دو شغله باب شده است. چرا این اقایان حاضر نیستند فقط یک شغل داشته باشند؟؟؟ آنقدر تحصیل کرده فعال داریم چون پارتی ندارند و عضو هیچ گروه خاصی نیستند به شغل آزاد روی آورده اند چرا در کشور اسلامی که ما دم از مسلمان بودن خود می زنیم قانون رعایت نمی شود؟؟؟؟
یکی از این چند شغله ها خواهرزاده دولت تدبیر و امید است که نه تنها دو شغل بلکه چندین شغل دارد اگر راست می گویند دولت به اصطلاح تدبیر و امید از خودش شروع کند. هر کس که در این مملکت پارتی نداشته باشد حتی اگر هم دکتری داشته باشد به زحمت می تواند زندگی کند نداشتن ویتامین پ چه مشکلاتی را می آفریند خدایا قدرتت را شکر.
مهدی مرادیان سرخی
Iran, Islamic Republic of
احتمالا توانمندی این عزیزان خیلی بالاست حیف که در جاهای دیگه استفاده نشه
شاید هم ...
چرا خواهر زاده تدبیر و امید دولت یازدهم را نمی گوئید که در وزارت علوم به چندین شغله معروف است و کسانی که در دولت نهم و دهم استخدام این وزارتخانه شدند را برداشته و به آنان توصیه نموده که هر جا که می خواهید شکایت کنید چون می داند دائی جانش هوایش را دارد اگر این مورد در مورد دولت دهم اتفاق افتاده بود الان همین آقای روحانی دولت دهم را بدنام و بیچاره کرده بود فقط این را می دانم پارتی بازی در دولت به اصطلاح تدبیر و امید موج می زند.
... اگر جرات دارید نامی از او ببرید تا بفمید دنیا دست کیست .
Iran, Islamic Republic of
3شغله می شه
فارض
اگر دوشغله كه هيچ چند شغله هم شوند تازه بپاى اسفنديار ...نميرسند!