يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱

تعهد پاکستان برای تامین بمب اتم عربستان!

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 340486
تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با اشاره به سرعت افزایش زراد خانه هسته ای پاکستان از احتمال تعهد این کشور به تامین بمب اتم عربستان سعودی خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از فایننشال اکسپرس نوشت: بروس ریدل تحلیلگر سابق سیا با اشاره به این موضوع که پاکستان بیشترین سرعت افزایش زراد خانه هسته ای در جهان را دارد از احتمال تعهد این کشور به تامین بمب اتم برای عربستان سعودی خبر داد.

کارشناس فعلی موسسه بروکینز گفت: در حال حاضر هیچ کس نمی داند که آیا در این خصوص توافقی بین عربستان و پاکستان صورت گرفته است یا نه.

وی با طرح این سوال که چرا زراد خانه هسته ای پاکستان با سرعت در حال تقویت است و سرعت تولید سلاح اتمی در آن ۲ تا ۳ برابر هند است گفت: این سوال مطرح است که آیا این کشور شریک خارجی دارد؟

وی در ادامه می گوید: ابهامات زیادی در این خصوص وجود دارد اما من احتمال می دهم که مذاکراتی بین عربستان و پاکستان در این خصوص بوده است و احتمالا پاکستان متعهد شده است که بمب اتمی عربستان را تامین کند.

ریدل یکی از دلایل خود برای حرکت عربستان به این سمت را ناامیدی عربستان از آمریکا خوانده است.

شایان ذکر است در هفته های گذشته مقامات عربستانی سفرهای متعددی به اسلام آباد داشته اند از جمله سفر معاون وزیر دفاع این کشور در راس یک هیئت نظامی ۱۷ نفره.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اقا سید
با سلام
به نظرم در یکی از خبر ها به نقل از یکی از تحلیل گران سیاسی خواندم که اگر همسایه کشوری دارای سلاح هسته ای بود ان کشور قانونا میتواند از npt خارج شود
بهر حال این کاملا با منطق خارجی ها می خواند که انها باید مجبور به توافق شوند وگرنه برای رضای خدا توافق کردن برای انها معنی ندارد و تنها اگر ما دست پر و قوی باشیم انها مجبور به توافق میشوند مثل کنار امدن انها با چین و روسیه

نکند روزی بیاید که همسایگان ما نیز برایمان شاخ و شونه بکشند