جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

مردم آمریکا ناراضی از وضع اقتصادی هستند

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 340483
سی ان ان گزارش داد بسیاری از مردم آمریکا بهره ای از رشد اقتصادی دوران اوباما نبرده اند.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از سی.ان.ان نوشت: آمارها نشان می دهد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه چهارم سال۲۰۱۳، ۴.۱ درصد بود که در سه سال گذشته بالاترین رقم را داشته است.

همچنین رقم بیکاری در ماه دسامبر سال گذشته به ۶.۷ درصد کاهش یافت. این در حالیست که زمان شروع کار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۹ رقم بیکاری ۷.۸ درصد بود و رشد اقتصادی آمریکا نیز به منفی ۸.۳ درصد سقوط کرده بود.

با وجود این نظرسنجی ها نشان می دهد بسیاری از مردم از وضع اقتصاد راضی نیستند و معتقدند رشد اقتصادی آمریکا هیچ سودی برای آنها نداشته است.

در واقع برای کسانی پول و شغل داشتند و با مشکلات بزرگی روبرو نبودند در دوران ریاست جمهوری اوباما می توانستند به سرعت رشد کنند و سرمایه خود را افزایش دهند.

در واقع از نظر کلان اقتصاد آمریکا از بحران اقتصادی شش سال پیش خارج شده است اما به باور بسیار این رشد اقتصادی به نفع همه نبوده است زیرا فقط نیمی از آمریکایی ها در بازار بورس سرمایه گذاری کرده اند و رشد بورس به نفع آنها بوده است.

در آغاز کار اوباما او قول داده بود اقتصاد را احیا کند و البته موفق شد گرچه این احیای اقتصادی فقط برای عده ای بوده است.

بیشترین سود را بازار بورس و بانک ها بردند که با گرفتن وام های کلان از بانک مرکزی نه فقط از ورشکستگی نجات پیدا کردند بلکه با کسب سودهای کلان توانستند وام گرفته شده را به دولت بازگردانند و مهمتر از همه اینکه این وام ها با بهره تقریبا نزدیک به صفر درصد پرداخت شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *