جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

خزانه‌دار نه استعفا داده نه مجوز گرفته

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 340355
محمد علی شجاعی که درانتخابات کمیته ملی المپیک به عنوان خزانه‌دار این کمیته انتخاب شد، طبق قانون باید از ریاست فدراسیون تیر و کمان کناره‌گیری کند اما با گذشت یک هفته از برگزاری مجمع انتخاباتی این کار هنوز انجام نشده است. در همین رابطه اما شجاعی تاکید کرده طبق اساسنامه برای اعلام استعفا باید مجمع تشکیل شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، طبق تاکید چندباره سازمان بازرسی کل کشور روسای فدراسیون‌ها هیچ منعی برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک نداشتند البته به این شرط که در صورت رای آوردن در هیات رئیسه (به جز نایب رئیسی) باید از ادامه همکاری با فدراسیون مربوطه امتناع کرده و استعفای خود را به طور رسمی اعلام کنند.

محمد علی شجاعی، رئیس فدراسیون تیر و کمان با علم کامل به این دستور العمل سازمان بازرسی کل کشور که بارها نسبت به آن تاکید شد در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کرد و اتفاقا صاحب بیشترین رای موافق در رای‌گیری برای انتخاب خزانه‌دار شد. به این ترتیب وی به عنوان خزانه‌دار جدید کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

انتخابات کمیته ملی المپیک دوشنبه هفته گذشته برگزار شد اما با وجود گذشت یک هفته شجاعی هنوز از ریاست فدراسیون تیر و کمان کناره‌گیری نکرده است. این در حالی است که وی همراه با دیگر اعضای منتخب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک یکشنبه گذشته درمراسم معارفه برای آغاز به کار رسمی شرکت داشت. از طرفی هم طبق پیگیری‌های خبرنگار مهر، سازمان بازرسی کل کشور همچنان پیگیر وضعیت شجاعی برای استعفا از فدراسیون تیر و کمان است طوریکه اگر طی چند روز آینده این کار انجام شود، به وی تذکر کتبی خواهد داد.

اما چرا محمد علی شجاعی هنوز از ریاست فدراسیون تیر و کمان کناره‌گیری نکرده است؟ وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: درست است که یک هفته از انتخابات گذشته است اما هنوز کارم را به عنوان خزانه‌دار در کمیته ملی المپیک به صورت رسمی آغاز نکرده‌ام که بخواهم برای استعفا از فدراسیون تیر و کمان اقدام کنم.

وی در مورد آغاز به کار رسمی خود در کمیته ملی المپیک توضیح بیشتری داد و ادامه داد: درست است که مراسم معارفه اعضای جدید برگزار شده و در واقع آنها امور کار را به دست گرفته‌اند اما بحث شروع به کار من به عنوان خزانه‌دار با سایر اعضا متفاوت است. من باید از وزارت دارایی مجوز لازم را بگیرم سپس کارم را به صورت رسمی آغاز کنم. درخواست این مجوز داده شده و منتظر صدور آن هستیم.

رئیس فدراسیون تیر و کمان با تاکید بر انیکه تابع قانون است و به خاطر رای آوردن در انتخابات کمیته ملی المپیک حتما از این فدراسیون استعفا خواهد داد در مورد پروسه‌ای که در این زمینه باید دنبال شود، توضیح داد و گفت: باید مجمع عمومی تشکیل شود تا من در آن استعفای خود را به صورت رسمی به اعضا اعلام کند چون مجمع هر فدراسیونی بالاترین مقام تصمیم گیرنده است.

شجاعی تاکید کرد: این قانون اساسنامه فدراسیون تیر و کمان است که در اساسنامه هر فدراسیون دیگری هم به آن اشاره شده است. در کل من اصراری برای ماندن در فدراسیون تیر و کمان ندارم. نیازی هم نیست سازمان بازرسی کل کشور در این مورد به من تذکر دهد چون پیگیری کارهای لازم برای اعلام استعفای رسمی طبق اساسنامه هستم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *