شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

رونمایی ازیادمان‌شهدای لشکرمحمدرسول الله

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 339358
آیین رونمایی از یادمان شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیین رونمایی از یادمان شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)عصر پنج‌شنبه با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، محمد کوثری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، علی‌اکبر توکلی مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام (ره)و جمع کثیری از مسئولان و عاشقان راه ایثار و شهادت در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

مردم مومن، ولایی و شهید پرور ایران اسلامی با حضور در این مراسم معنوی و روحانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا بار دیگر با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران، امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید عهد و پیمان کردند که تا آخرین نفس از ارزش‌های اسلام و انقلاب حفاظت و حراست کرده و در مسیر شهدا گام بردارند.

ملت ایران مردمی ولایت‌مدار هستند/حمایت بی‌شائبه مردم از ولایت فقیه

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی سخنانی در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای والامقام انقلاب با تاکید بر اینکه شهدا بندگان صالح خداوند متعال هستند، اظهار داشت: شهدای والامقام انقلاب اسلامی ایران جان خود را در ‌طبق اخلاص گذاشتند و با همین رشادت، فداکاری و از خودگذشتگی‌ها سبب پیروزی‌های بی‌شمار جمهوری اسلامی ایران شدند.

محمد کوثری با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی و مقاومت و ایستادگی ملت ایران گفت: امروز جهان در برابر عملکرد مقتدرانه و عزتمند جمهوری اسلامی ایران حیرت زده شده است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به ولایت‌مداری ملت ایران عنوان کرد: مردم ایران اسلامی مردمی ولایت‌مدار بوده و در طول دوران و عرصه‌های مختلف انقلاب هیچ‌گاه ولایت را تنها نگذاشتند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به جایگاه والای ایران اسلامی در جهان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به لطف باری‌تعالی، عنایات اهل بیت عصمت و طهارت، هدایت‌های داهیانه معمار کبیر انقلاب اسلامی، رشادت و فداکاری شهدای والامقام انقلاب اسلامی، درایت، تدبیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حضور به موقع مردم در صحنه، امروز الگویی شایسته و ارزشمند برای جهانیان است.

کوثری با اشاره به هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف و حمایت‌های آحاد مردم از ولایت فقیه تصریح کرد: ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی همیشه حامی ولایت فقیه بوده و در ادامه نیز ولایت‌مدار می‌ماند.

شهدا همواره نظاره‌گر خدا بودند/قدرت مزار شهدا قوی‌تر از بمب هسته‌ای است

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام (ره) نیز طی سخنانی در آیین رونمایی از یادمان شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)با تبریک ایام فرخنده ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر رشادت، فداکاری، ایستادگی و مقاومت شهدا نبود امروز عزت و اقتدار کانونی و تاثیرگذار نصیب ملت ایران نمی‌شد.

علی اکبر توکلی گفت: گلزار شهدای بهشت زهرا (س) که میعادگاه اهل یقین است، به وجود ۳۰ هزار شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی و ۴ هزار شهید گمنام آرمیده در این مکان مقدس افتخار می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز خانواده معظم شهدا، فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و ردم شهید پرور و شریف ایران اسلامی از بنای یادمان شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) رونمایی می‌کنند تا آیندگان با یادآوری رشادت و فداکاری شهدا، با عزت و اقتدار بدانند مزار شهدای ایران اسلامی قوی‌تر از بمب هسته‌ای است.

توکلی با اشاره به سیره و منش شهدای گرانقدر ایران اسلامی گفت: شهدا همواره اسلام، انقلاب، نظام، امام راحل و هم‌رزمان خودشان را می‌دیدند و هرگز خود را ندیدند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام (ره) با تاکید بر اینکه اکثر شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آرمیده‌اند، بیان داشت: امروز گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با میزبانی از شهدای پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف انقلاب، جایگاهی برای ادای احترام نسبت به آرمان‌های والای اسلام، انقلاب، امام راحل و تمام شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های والای این بزرگواران و رهبر معظم انقلاب و اهداف بلند امام شهیدان است.

یادمان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) مظهر پایمردی و استقامت این لشکر است

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام (ره) در حاشیه آیین رونمایی از یادمان شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در تشریح روند احداث و اهداف یادمان شهدای این لشکر اظهار داشت: مجموعه بنای یادمان شهدای لشکر محمد رسول‌الله (ص) ابتدا از سوی رزمندگان لشکر مطرح شد و پس از موافقت و دستور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و معاونت خدمات شهری شهرداری توسط سازمان بهشت زهرا (س) اجرایی شد.

علی اکبر توکلی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های احداث این بنا استفاده از ویژگی‌های معماری ایرانی ـ اسلامی است، گفت: این بنای باشکوه از سه بخش تشکیل شده است. بخش نخست آن بخش اصلی یادمان است که نشانگر استقامت، پایمردی و خط‌شکنی رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) است و نام پر افتخار لشکر بر روی آن حک شده است.

وی در ادامه افزود: بخش دوم بنا دارای پنج آرامگاه یادبود به پاس یادبود پنج فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در طول دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران شهید جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بنیانگذار لشکر، شهید حاج رضا چراغی، شهید حاج محمد ابراهیم همت و شهید حاج ابراهیم مهتدی است.

توکلی ادامه داد: بخش سوم بنا نیز شامل ستون‌هایی پیرامون محور اصلی است که معرف گردان‌های لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) است که شامل ۱۴ ستون با عنایت به ۴ گردان عملیاتی لشکر است که در دوران دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت جانانه کردند و همچنین ۱۲ ستون که معرف واحدها و یگان‌های پشتیبانی کننده لشکر است و یک سنگ نبشته که به نام نامی لشکر ۲۷ ساخته شده است که یادآور عدد ۲۷ و لشکر فاتح ۲۷ حضرت محمد رسول‌الله (ص) است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام (ره) در پایان تصریح کرد: مجموعه این بنا به گونه‌ای احداث شده که محور خود را متمرکز به سوی حرم مطهر امام خمینی (ره) کرده است که همواره یاد و خاطره پیر و مراد و مرشد شهدا را گرامی می‌دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غلام زيوي - كانادا
Canada
ياد شهيد محسن وزوايي فرمانده تيپ ١٠ سيدالشهدا و فرمانده محور اصلي عمليات بيت المقدس هميشه پاينده باد