جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
در کنگره بین‌المللی سیره نبوی(ص) در طب سنتی مطرح شد؛

حدادعادل:طب‌النبی‌رادر زندگی جاری‌ کنیم

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 339178
رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: بخشی از سبک زندگی اسلامی سیره نبوی در طب است و طب‌النبی را باید در زندگی خود جاری کنیم.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، غلامعلی خداد عادل امروز در مراسم آغاز به کار نخستین کنگره بین‌المللی سیره نبوی(ص) در طب سنتی که در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی انسان امروز ناشی از خروج از اعتدال است و آنچه که منشأ بسیاری از گرفتاری‌هاست، بر هم خوردن تعادل میان انسان و طبیعت است.

وی ادامه داد: باید طب‌النبی را در یک چشم انداز وسیع تری ببینیم و آن سبک زندگی اسلامی است.

حداد عادل با اشاره به اینکه طب‌النبی باید بخشی از سبک زندگی اسلامی دانسته شود، گفت: امید است با بازگست به سبک زندگی اسلامی آنچنان که شایسته است طب‌النبی را در زندگی خود جاری کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیان فارسی بیان کرد: در اسلام برخورداری از مواهب طبیعت و زندگی منع نشده بلکه شریعت با احکام خود، حد قرار داده است و گناه در برخی از موارد نوعی تجاوز از حد است.

وی افزود: اگر کسی معتقد به دین هم نباشد ولی زندگی دین داران را مطالعه کند تصدیق می‌کند که زندگی دینی تأمین کننده بیشتر سلامت است.

حداد عادل در پایان گفت: انسانی که هستی را بی‌معنا بداند چنین انسانی می‌تواند به انواع مشکلات روانی مبتلا شود و این پوچ دانستن انسان و جهان روابط انسان‌ها را با دیگر انسان‌ها آشفته می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *