شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

انتقاد عباس از ادامه شهرک‌سازی اسرائیل

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب: 338349
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سیاست رژیم اسرائیل مبنی بر استفاده از مذاکرات به عنوان ابزاری برای پنهان کردن گسترش غیرقانونی شهرک‌های یهودی‌نشین انتقاد کرده است.
به گزارش جهان به نقل از پرس.تی.وی، محمود عباس روز جمعه (۱۷ ژانویه، ۲۷ دی) در حاشیه نشست «کمیته القدس» در مراکش، پایتخت کشور مراکش، تصریح کرد، مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین که به میانجیگری امریکا صورت می‌گیرد، «نباید به عنوان پوششی برای گسترش شهرک‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین استفاده شود.»

وی گفت، تل‌آویو به شدت برای ساخت و گسترش واحدهای یهودی‌نشین در سرزمین‌های فلسطین در کرانه اشغال‌شده باختری و بیت المقدس (اورشلیم) تلاش می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تصریح کرد: «بدون ثبات، صلح محقق نمی‌شود و بدون به رسمیت شناخته شدن اورشلیم (بیت المقدس) به عنوان پایتخت کشور فلسطین، امکان دستیابی به توافق وجود نخواهد داشت.»

محمود عباس در حالی بار دیگر گسترش غیرقانونی شهرک‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین را مانع عمده در دستیابی به توافق و صلح دانست که رژیم اسرائیل هفته گذشته از طرح‌های خود برای ساخت حدود هزار و هشت‌صد واحد جدید یهودی نشین در کرانه باختری خبر داده است.

شهرک‌های یهودی‌نشین اسرائیل و ادامه روند گسترش آن در سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطین هر گونه تلاش برای دستیابی به صلح در خاورمیانه را با مانع مواجه کرده است.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک‌ یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

این درحالی است که سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌سازی رژیم اسرائیل را غیرقانونی دانسته‌اند، چرا که این رژیم سرزمین‌های فلسطینی را در جنگ ۱۹۶۷ غصب کرده و بر مبنای مفاد کنوانسیون ژنو، هرگونه ساخت و ساز از سوی اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *