چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

دوپینگ مثبت شناگر روس در آستانه بازیهای المپیک زمستانی سوچی

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 338290
آزمایش دوپینگ شناگر مطرح روس سه هفته قبل از برگزاری بازیهای المپیک سوچی، این کشور را با جنجال دوپینگ روبرو کرده است.
دوپینگ مثبت شناگر روس در آستانه بازیهای المپیک زمستانی سوچی
به گزارش جهان، ریانووستی به نقل از روزنامه ودوموستی، آزمایش دوپینگ یولیا افیمووا دارنده مدال برنز بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن که رکورد جهانی را دراختیار دارد، در خارج از رقابتها در ماه اکتبر مثبت اعلام شده است. این آزمایش یک ماه بعد از تصاحب دو مدال طلا در رقابتهای قهرمانی جهان انجام شد.

او در بازیهای المپیک لندن مدال برنز ۲۰۰ متر قورباغه را از آن خود کرد و رکورد جهانی ۵۰ متر و ۲۰۰ متر قورباغه را در اختیار دارد. او قبلا رکورد جهانی سه ماده دیگر قورباغه را در اختیار داشت.

آزمایش DHEA این ورزشکار که یک استروئید ممنوعه در ورزشهای حرفه ای است مثبت بوده است. از آنجا که مدال های او در رقابتهای بارسلون پیش از آزمایش مثبت دوپینگ بدست آمده ، به نظر می رسد این مدال ها را از دست نخواهد داد.

در صورت تایید دوپینگ افیمووا او چهارمین عضو تیم شنای روسیه در المپیک لندن است که از زمان برگزاری این بازیها دوپینگی اعلام می شود.

افیمووا در لس آنجلس تمرینات خود را پیگیری می کند.

ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه اظهار داشت در مورد این خبرها باید با احتیاط برخورد شود.

وی با انتقاد از گزارش دوپینگ، این گزارش را زودهنگام و کاملا اشتباه خواند.

وی گفت این نوع اطلاعات باید بعد از تصمیم نهادهای انضباطی مسئول منتشر شود.

افیمووا با نمونه بی آزمایش خود، فرصت اعتراض به نتایج مثبت نمونه های آ را دارد.

اعلام موارد دوپینگ در آستانه برگزاری بازیهای المپیک زمستانی ضربه ای به وجهه ورزشی روسیه محسوب می شود. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که بازیهای سوچی سخت گیرانه ترین بازیها در تاریخ المپیک زمستانی خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *