يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

روایت‌سینمایی میرکریمی‌از ۶فرمانده شهید

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 337402
سهرابی، قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از حضور برخی فرماندهان جنگ مانند متوسلیان، وزوایی، باقری، شهبازی و چراغی در فیلم سینمایی «شهید همت» به کارگردانی رضا میرکریمی خبر داد.
به گزارش جهان، روح الله سهرابی، قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با تسنیم، درباره فیلم سینمایی «شهید همت» که رضا میرکریمی کارگردانی آن را به عهده دارد، گفت: نگارش فیلمنامه این اثر توسط محمدرضا گوهری آخرین مراحل خود را طی می‌کند.

وی افزود: گروه هنری این پروژه شامل مدیران صحنه و تولید انتخاب شده‌اند و هم اکنون در حال جست‌وجو برای تعیین لوکیشن فیلمبرداری هستند. قسمتی از فیلمبرداری این فیلم در شهرک سینمایی انجام می‌شود و اگر نیاز به ساخت‌وساز نیز باشد، در شهرک سینمایی صورت می‌گیرد تا هزینه‌های پروژه کاهش یابد.

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در تشریح موضوع فیلم سینمایی «شهید همت»، گفت: این فیلم درباره عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، با محوریت شهید محمد ابراهیم همت است.

سهرابی اضافه کرد: یکی از حسن‌های این پروژه سینمایی پرداختن به برخی فرماندهان موثر در جنگ و مخصوصا عملیات بیت‌المقدس مانند متوسلیان، وزوایی، باقری، شهبازی و چراغی است. البته هنوز در مورد نوع پرداخت با میرکریمی به جمع بندی نرسیده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سنگینی این پروژه، هم اکنون در حال فراهم آوردن مقدمات فیلم هستیم. انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به صورت جدی پیگیر آغاز این پروژه شاخص و متفاوت تا پایان سال است.

این برای اولین بار است که میرکریمی فیلمی با محوریت موضوع دفاع مقدس می‌سازد. انتخاب اول او برای یک فیلم دفاع‌مقدسی، زندگی سردار مشهور سپاه ایران، شهید ابراهیم همت است که تاکنون هیچ اثر تصویری داستانی درباره‌اش در سینما و تلویزیون ایران ساخته نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *