کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت طاهری و هلالی از ماجرای کریمی/ شاکی رضایت داد

21 دی 1392 ساعت 8:44

حاج محمدرضا طاهری پنجشنبه شب گذشته روایت جدیدی از ماجرای محمود کریمی را بازگو کرد. روایتی که شاید نکته های جدیدی درباره پرونده این مداح معروف دربرداشته باشد.


به گزارش جهان به نقل از مجله مهر، «سه مرتبه برایشان مزاحمت ایجاد می کنند و به مرحله خطر مرگ می رسانند. انگار این داستان از قبل تعیین شده بوده است.» این روایت «حاج محمدرضا طاهری» از ماجرای تیراندازی جنجالی در اتوبان بابایی تهران است. ماجرایی که یک طرف آن، دوست و همکار قدیمی طاهری یعنی «حاج محمود کریمی» بوده است.

طاهری که پنجشنبه شب گذشته بعد از پایان مراسم سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) چند دقیقه ای درباره ماجرای تیراندازی جنجالی سخن می گفت، البته دوباره اظهارات منتسب به خودش در بعضی رسانه ها را هم تکذیب کرد. اظهاراتی که در بخشی از گزارش ۱۷ دی ماه روزنامه «آرمان» با عنوان«نظر ۱۴ مداح درباره تیراندازی در بزرگراه» آمده بود.

آن گزارش، این جمله ها را به طاهری منتسب کرده بود:«اخبار ضد و نقيض بوده. برادر آقاي كريمي ماجرا را طور ديگري شرح دادند و سايت‌ها هم از قول سردار رادان مجوز حمل سلاح او را قانوني اعلام كردند. سلاح داشتن يا نداشتن من مساله‌اي نيست كه در سايت‌ها اعلام كنم. از ابتداي انقلاب ما مجوز داشتيم اما بحث نوع استفاده مهم است. در حال حاضر سلاح دارم.»

طاهری که یک بار این سخنان منتسب به خودش را تکذیب کرده بود، پنجشنبه شب گذشته دوباره بر تکذیب این نقل قول و «دروغ» بودن آن تاکید کرد و نکته های دیگری هم درباره ماجرای تیراندازی در اتوبان بابایی گفت. نکاتی جدید که شاید ماجرا را وارد فاز تازه ای کند.

گزیده حرف های محمدرضا طاهری را به نقل از سایت «عقیق» بخوانید:

این توطئه پیچیده ای است که الان در دادگاه مسیرش جلو می رود.

سه مرتبه در مسیر برگشت از دماوند که ایشان با خانواده هم بودند برای شان مزاحمت ایجاد می کنند و به مرحله خطر مرگ می رسانند. انگار این داستان از قبل تعیین شده بوده است.

آنهایی که پای منبر ایشان یک قطره اشک ریختند اگر بیایند این روزها حرفهای دشمنان را بزنند خیلی نامردی است.

می خواهند اذهان عمومی را از در خانه امام حسین دور کنند و محمود کریمی هم نوکر با اخلاص امام حسین است.

من شب یلدا در مسیر کربلا بودم ولی شنیدم که صحبتهای ایشان در برنامه شب یلدا مثل تیر در قلب دشمنان بوده است.

از قول خود من مطلبی دروغ را منتشر کرده اند که ما هم تکذیب کردیم، اما به حضرت عباس اگر من آن حرف را زده باشم.

دفعات قبل نوبت حاج آقا منصور و حاج سعید بود حالا نوبت حاج محمود و شاید فردا نوبت...اما کور خوانده اند که بخواهند ما را از مسیر ائمه و در خانه امام حسین جدا کنند.

مطمئن باشند که اعتقاد مردم ما نسبت به دستگاه امام حسین قوی تر می شود.

واکنش هلالی به ماجرای محمود کریمی

در همین حال، رجانیوز نوشت، عبدالرضا هلالی در بخشی از اظهاراتش با اشاره به مقام و منزلت عزاداران و خادمان امام حسین(ع) گفت: اگر مقام و منزلت خودت را که برای امام حسین (ع) گریه میکنی و سینه می زنی ندانی ، هیچ وقت به مقام حضرت سیدالشهداء (ع) پی نمی بری. اول باید بدانی مقامت چیست ، جایگاهت چیست ، کجا هستی ، برای چه کسی گریه می کنی ، برای چه کسی سینه می زنی ، این فرشته کی بوده؟ انسان نبوده ، فرشته بوده!

وی با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا تصریح کرد: برای امام حسین (ع) میگویی : " اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک ، صلوات و رحمه و مغفره "، ما واقفیم به مقام امام حسین (ع) ، می دانیم برای چه کسی گریه می کنیم ، برای چه کسی سینه می زنیم. مقام نوکران امام حسین (ع) ، مقام آنهایی که خدمتگزار این آستان و این درگاه هستند را می دانیم. ما هم کمک می کنیم به حرف های غیر؟ به حرف های بی خود؟ می دانیم از کجا می خواهند به ما ضربه بزنند. برای تخریب روضه ها و گریه ها باید چه کسانی را بزنند. چه کسانی خوشحال میشوند ، چه کسانی هورا می کشند ، چه کسانی شادی می کنند. چرا اینقدر برای ما باید جالب باشد؟ به کسی که خدمتگذار آستان امام حسین (ع) است هر جور که دلمان می خواهد حرف بزنیم ، هر جور دلمان می خواهد به هم پیامک بزنیم!

عبدالرضا هلالی ادامه داد: ما هم بیفتیم در همان راستایی که دشمنان می روند. نمی توانیم زبان خودمان را قدری نگه داریم ، یک مقدار سعی بکنیم ، قدری تامل بکنیم!

این مداح مطرح کشور با اشاره به حواشی به وجود آمده پیرامون حاج محمود کریمی اظهار داشت: یک بحثی پیش آمده ، خیلی ها از شما شاید بدانید ، متوجه هم هستید. من سه تا مطلب را می خواهم خدمتتان عرض بکنم :

اول اینکه هم نظام اینقدر مقتدر است که رسیدگی می کند به یک موضوعی. سیر مراحل خودش را طی می کند . قبلا هم بزرگانی را داشتیم که در این سیستم قضایی آنها را هم خواستند ، پاسخگو بودند و موضوع به نتیجه رسیده و لاغیر! حالا دشمن می خواهد بیاید و بگوید نظام این اقتدار را ندارد ، اصلا اینطور نیست !

هلالی در ادامه با بیان اینکه تا الان هیچ کدام از مقامات مطلع و موثر در موضوع ، شرح ما وقع رو نگفته اند!، اظهار کرد: این چیزهایی که در رسانه ها گفته می شود از جانب خود رسانه هاست که دارد مطرح می شود. باید منتظر باشیم تا اگر داستانی هست به صورت واقعی و حقیقی مطرح بشود! ما نباید قبر و قیامت خودمان را تنگ و تاریک کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: سوم اینکه بزرگان دین ما و در عصر حاضر ، حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند اگر می خواهید موضوعی را بسنجید ببینید که دشمنان چه می گویند . ببینید چه کسانی هورا می کشند ، چه کسانی خوشحالی می کنند. و از آن طرف هم پی ببریم که چقدر موثر بوده این فرد ، ببینید چقدر موثر بوده که این همه بپردازند ، تحلیل کنند ، بعضی ها عقده های شخصی خودشان را خالی کنند ، بعضی ها خوششان نمی آید! چه زمانی می خواهیم این چیزها را متوجه بشویم؟ سینه زن ها ، این هجمه ها بر اصل دستگاه سیدالشهدا(ع) است! کسی با حاج محمود کریمی کاری ندارد! فقط شخصیت حقیقی حاج محمود آقای کریمی هدف قرار نگرفته! شخصیت مذهبی و دینی ایشان الان مورد هجمه است. شخصا خود من مرید حاج محمود هستم ، اما علاقه و این ها بحث دیگریست.

مداح هیات های مذهبی تصریح کرد: خواهش من از آنهایی که حداقل در این دستگاه رفت و آمد دارند ، می آیند سینه می زنند ، گریه می کنند ، پای منبر ایشان هستند ، آخر این چه داستانی که ما باید هر سری ببینیم؟ چرا اینقدر جالبه؟

هلالی در ادامه گفت: باید مقداری هوشمندانه تر عمل کنیم. کاری را که دشمنان می کنند برخی هم انجام می دهند ، پس فرق میان آنها چیست؟ زمین بازی را دیگر دشمن نباید برای ما تعریف بکند! ما دیگر نباید در بازی دشمن بیفتیم. قطعا حقیقت امر پنهان نمی ماند و آشکار می شود. حالا نگاه کنید در این موضوع ، کسی نپرسیده ، حقیقت را هم نمی دانید ، خیلی از شما نمی دانند ، خیلی ها نمی دانند. بنا هم نیست کسی توضیح بدهد ، مراجع قانونی هست ، سوال می کنند ، جواب هم می دهند، ولی شما ها چرا اینقدر خوشحالید از این موضوع؟ من خواهش می کنم که قدری هوشمندانه تر عمل کنیم، همه می دانیم که حاج محمود آقای کریمی منحصر به فرد است ، حضرت عباسی چه بار فرهنگی را برداشته اند در کشور ، چه زحمتی دارند می کشند ، حالا بیایند و این را بکنند پیراهن عثمان که وا محمدا !

وی با بیان اینکه این حواشی این یک دلیلی دارد ، حتما فکری پشتش خوابیده است ، ما چه وقت می خواهیم متوجه بشویم؟، تصریح کرد: ان شاء الله این ها را رعایت بکنیم برای همیشه! حواستان باشد که دشمن خیلی خوشحال شده است! این را می دانم که دشمن خیلی خوشحال شده است! ان شاء الله یک مقداری بیشتر مواظبت کنید ، مقام ذاکران امام حسین (ع) ، آنهایی که روضه می خوانند برای امام حسین (ع) ، آنهایی که منبردار هستند ، اینها را مقامشان را بشناسید ، حواسمان باشد که آنها جایگاه خاصی دارند ، یقینا جایگاه خاصی دارند نزد حضرت فاطمه زهرا(س). اگر هم موضوعی هست ، بخواهند رسیدگی می کنند دیگر ، مراجع قانونی وجود دارد ، نظاممان هم اقتدارش را دارد.

شاکی کریمی رضایت داد

به گزارش جهان، شاکی محمود کریمی با حضور در دادسرای ناحیه ۱ با محمود کریمی دیدار و ضمن اشاره به اینکه این حادثه یک اتفاق بوده است شکایت خود را پس گرفت.

در همین رابطه شاکی محمود کریمی در گفتگو با پارسینه اظهار داشت: اینجانب با تکذیب تمامی ادعاهای مربوط به این حادثه که بعضا از زبان من نوشته شده بود آن را تکذیب نموده و اعلام می کنم هیچ شکایتی از اقای محمود کریمی نداشته و بدین وسیله رضایت خود را در حضور سرپرست دادسرای ناحیه یک اعلام کردم.

مهر نیز خبر داد: فردی که به دليل تيراندازي محمود كريمي در اتوبان شهيد بابایی از وي شکایت کرده بود صبح امروز با حضور در دادسرای ناحیه یک تهران از شکایت خود گذشت.
شاكي گفته است: به دلیل تعلقاتی که به اهل بیت(ع) دارم و محمود کریمی هم چون یکی از مداحان اباعبدالله الحسین(ع) است از شکایت خود گذشتم.


کد مطلب: 336563

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/336563/روایت-طاهری-هلالی-ماجرای-کریمی-شاکی-رضایت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com