جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۴

واکنش سبحانی‌نیا به سخنان روحانی

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۴۰
کد مطلب: 336397
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرسیدن سؤال از وزرا ابزار نظارتی مجلس است،‌ گفت: نمی‌توان این حق را از وکلای ملت گرفت زیرا طبق قانون اساسی این حق به نمایندگان داده شده است.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات روز گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه از کارت زرد نمی‌هراسیم، گفت: آقای روحانی خودشان چون مجلسی بودند می‌دانند که کارت زرد نمایندگان قانونی است.

وی پرسش سؤال از وزرا را جزء حقوق نمایندگان دانست که از جمله ابزارهای نظارتی وکلای ملت محسوب می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پرسیدن سؤال از وزرا یا دادن کارت زرد به آنها جزء حقوق نمایندگان است، تصریح کرد: نمی‌توان این حق را از نمایندگان گرفت زیرا وکلای ملت طبق قانون اساسی می‌توانند از وزرا سؤال کنند.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه بعید می‌دانم تعبیر رئیس‌جمهور به معنای تقابل باشد، اظهار داشت: عبارت رئیس‌جمهور به معنای تقابل نیست و اتفاقاً چون آقای روحانی یک مجلسی بوده به حقوق نمایندگان واقف و معتقد است.

وی با تأکید بر اینکه وکلای ملت هیچگاه نگاه تقابلی نداشته و برای تعامل با دولت می‌کوشند، خاطرنشان کرد: نمایندگان به دنبال تعامل با دولت هستند و البته در این تعامل از حقوق خود و وظایف نظارتی‌شان نیز نمی‌گذرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نمایندگان به دنبال تعامل با دولت هستند و البته در این تعامل از حقوق خود و وظایف نظارتی‌شان نیز نمی‌گذرند.
بجای این جمله آقای سبحانی نیا میتوانست بگوید نمایندگان از تخلف هیچکسی نمیگذرند
اینقدر خوشبین نباشید!دولت تا قبل از این فکر می کرد می تواند مجلس را منفعل کند اما در این پروژه شکست خورده و بسیار عصبانی هستند
اقای روحانی ادعای تحمل مخالف رادارند ولی درعمل اصلا تحمل نقد را ندارند.
وا مردیم از این همه تعامل