شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۳
نظرسنجی گالوپ نشان داد؛

آمریکابزرگترین تهدیدکننده‌صلح درسال۲۰۱۳

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 334968
نتایج یک نظرسنجی در ۶۸ کشور نشان داد مردم، آمریکا را بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح جهان در سال ۲۰۱۳ می‌دانند.
آمریکابزرگترین تهدیدکننده‌صلح درسال۲۰۱۳
به گزارش جهان، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد آمریکا بزرگترین تهدید کننده صلح جهانی در سال ۲۰۱۳ بوده است.

این نظرسنجی که شرکت‌کنندگانی از ۶۸ کشور در آن شرکت کرده‌اند نشان می‌دهد احساسات ضدآمریکایی نه تنها در کشورهای دشمن این کشور بلکه در میان کشورهایی مانند ترکیه و یونان که جزو متحدان واشنگتن در پیمان ناتو هستند نیز جریان دارد.

موسسه مشهور نظرسنجی گالوپ و موسسه شبکه مستقل جهانی این نظرسنجی را به طور مشترک در پایان سال ۲۰۱۳ به انجام رسانده‌اند. از شرکت‌کنندگان پرسیده شده است: «فکر می‌کنید کدام کشور بیشترین تهدید علیه صلح در جهان به شمار می‌رود؟»

آمریکا با ۲۴ درصد بیشترین پاسخ‌ها را به خود اختصاص داده است. پاکستان و چین، هر یک به ترتیب با ۸ و ۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نکته دیگر این نظرسنجی این است که حتی شهروندان آمریکایی هم کشورشان را یک تهدید بالقوه تلقی کرده‌اند. ۱۳ درصد از شهروندان آمریکایی گفته‌اند آمریکا می‌تواند وضعیت فعلی جهان را به هم بزند.

سوال دیگری که در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان پرسیده شد این بود: «در صورتی که مانعی برای زندگی در کشورهای جهان وجود نداشت، کدام کشور را برای زندگی انتخاب می‌کردید؟». با اینکه آمریکا بزرگترین تهدید کننده صلح جهان قلمداد شده بود، این کشور برای زندگی به جاهای دیگر ترجیح داده شده بود. ۹ درصد پاسخ‌دهندگان آمریکا را برای زندگی ترجیح داده بودند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
یه پیشنهاد می دم بهتون خواهشا اجرا کنید
بیایید در این مطلب همه باهم متحد و هم قسم به دلیل همه جناینت های آمریکا و اسرائیل و قتل عام مردم مختلف تنها یک کامنت بنویسیم مرگ بر آمریکا و اسرائیل
تا کور بشه هر کسی که این آدمکش ها رو آدم می دونن
جهان خواهشا همکار کن
خواهشا


مرگ بر آمریکا و اسرائیل
منم موافقم
مرگ بر آمریکا و اسرائیل و انگلیس
ایران
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل