يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

تفسیر ایران و ۱+۵ از توافق یکسان نیست

واکنش وزارت خارجه به طرح مجلس برای غنی‌سازی ۶۰ درصد
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 334196
معاون بین الملل وزیر امور خارجه در واکنش به طرح نمایندگان مجلس برای الزام دولت به غنی سازی ۶۰ درصدی در صورت نقض توافق ژنو توسط امریکا و غرب گفت: هرچه توسط مجلس تصویب شود برای ما لازم الاجرا است و طبعا ناچار به اجرا هستیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ظهر امروز در دانشکده خبر اظهار داشت: مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ از فردا شروع می شود که این دور از مذاکرات یک روزه خواهد بود.

وی افزود: دستور کار مذاکرات آینده درباره نحوه اجرای توافق ژنو است.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با ۱+۵ خاطرنشان کرد: تاکنون ۸ روز مذاکرات کارشناسی بین طرفین برگزار شده که ۴ روز در وین و ۴ روز در ژنو بوده است.

وی با بیان اینکه مذاکرات به هیچ وجه آسان نیست، یادآور شد: تفسیر طرفین از متن یکسان نیست و آنها ممکن است یک جور و ما جور دیگر تفسیر داشته باشیم.

عراقچی در واکنش به طرح نمایندگان مجلس برای الزام دولت به غنی سازی ۶۰ درصدی در صورت نقض توافق ژنو توسط امریکا و غرب گفت: هرچه توسط مجلس تصویب شود برای ما لازم الاجرا است و طبعا ناچار به اجرا هستیم.

معاون وزیر خارجه افزود: اگر مجلس تصمیم بگیرد با اجرای این قانون توافق ژنو اجرایی نشود تابع هستیم.

وی ادامه داد: در سمت مقابل نیز در کنگره طرح های تحریمی مختلفی در دست بررسی و کار دارند و هر کدام از این طرح های تحریمی جدید که توسط کنگره اجرا و تصویب شود توافقات ژنو متوقف می شود و در این جای شکی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *