شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

هاشمی طبا می تواند ثبت نام کند

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 332639
ثبت‌نام از نامزدهای پست‌های مختلف مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در حالی از فردا آغاز می‌شود که هنوز مشخص نیست آیین‌نامه انتخاباتی اجازه حضور سیدمصطفی هاشمی‌طبا را می‌دهد یا خیر.
هاشمی طبا می تواند ثبت نام کند
به گزارش جهان به نقل از فارس، برای دومین بار ثبت‌نام از نامزدهای پست‌های مختلف کمیته ملی المپیک از یکشنبه آغاز می‌شود که به مدت ۱۵ روز ادامه خواهد داشت. این در حالی است که آیین‌نامه جدیدی توسط اعضای هیئت اجرایی به تصویب رسیده که حضور برخی از کاندیداها از جمله مصطفی هاشمی‌طبا را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس آیین‌نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک که خیلی از روسای فدراسیون مخافت‌شان را با تصویب آن اعلام کرده‌اند، افرادی می‌توانند در مجمع کمیته ثبت‌نام کنند که ۶ ماه از عضویت‌شان در فدراسیون مربوطه می‌گذرد، بر این اساس هاشمی‌طبا برای حضور با مشکل روبه‌رو است.

از طرفی سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش اعلام کرده روسای فدراسیون‌ها نمی‌توانند ریاست فدراسیونی را برعهده بگیرند که همین مورد، این سوال را ایجاد می‌کند که آیا آنها منعی برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ندارند؟ مهدی هاشمی تنها نماینده مجلسی است که در حال حاضر ریاست فدراسیون تیراندازی را برعهده دارد و براساس نامه سازمان بازرسی اجازه حضور در انتخابات فدراسیون را ندارد.

با وجود همه این ابهامات ثبت‌نام از نامزدها در پست‌های ریاست، نایب‌رئیسی، خزانه‌داری، دبیر کلی و همچنین عضو هیئت اجرایی از اول تا ۱۵ دی انجام می‌شود و باید دید افرادی چون هاشمی‌طبا، نصرالله سجادی (که هنوز به صورت رسمی برای حضور در انتخابات صحبتی نکرده)، مهدی هاشمی و خسروی‌وفا (که مدت‌هاست اعلام کرده دیگر در جلسات هیئت اجرایی شرکت نمی‌کند) کاندیدا خواهند شد؟

آیا اعضای هیئت اجرایی کمیته، بندی که به آیین‌نامه کمیته اضافه شده و مخالفان زیادی را در پی دارد حذف می‌کند؟ اینها سوالاتی است که در طول چند روز آینده جوابش مشخص می‌شود.

انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است ۳۰ دی برگزار شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *