دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱۰
۲۵

عقب نشینی آقای صانعی از اظهارات جنجالی اش

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب: 332540
آقای یوسف صانعی که هفته گذشته در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز از امکان‌پذیر بودن کنار آمدن ایران و رژیم صهیونیستی سخن گفته بود و خواستار بخشش ایران و آمریکا از تقصیرات هم! شده بود در فاصله کمتر از یک هفته مواضع متفاوتی اتخاذ نمود.
عقب نشینی آقای صانعی از اظهارات جنجالی اش
به گزارش جهان، در این بیانیه که به نظر می رسد در واکنش به اعتراض مردم و به جهت اصلاح مواضع قبلی منتشر شده آمده است:

در این روزها که سران قدرت های جهانی (۱+۵) در توافق ژنو به منطق و عقل سیاسی و دیپلماتیک رسیده و دولت ایران به خاطر شیوه اسلامی و ملی که همان منطق گفتگو و حکمت است با آنها به توافق رسیده، نظر برخی از سناتورهای آمریکایی و پیش نویس لایحه ای در کنگره بر خلاف مصالح ملتشان دیده می شود که با هیچ درک سیاسی و حقوقی سازگاری نداشته و ندارد؛ آیا آنان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که نمی توانند ملت بزرگ و مقاومی همچون مردم شریف ایران را در حق قانونی خود در غنی سازی صلح آمیز منع نمایند.
آیا منافع کوتاه مدت خشنودی دولتمردان رژیم غاصب صهیونیستی برای آنان، از منافع بلند مدت مردم آمریکا و ایجاد صلح و ثبات در منطقه با اهمیت تر است ؟

این عده قلیل و کسانی که بر طبل جنگ می کوبند؛ توافق دولت ایران با قدرتهای جهانی را نباید به منزله فراموش کردن جنایات دولت های آمریکا در حق ملت ایران در کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از رژیم سرکوبگر شاه، حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از رژیم دیکتاتور صدام در جنگ هشت ساله و ... بدانند بلکه این توافق نشان از منطق و منش ایران در گفتگو و حل مسالمت آمیز مسایل، با تأکید بر حفظ تمامی حقوق مشروع و قانونی خود می باشد.

شرم آورتر آنکه به جای عذرخواهی از ملت شریف ایران بابت ستم ها و تضییع حقوق آنها پا را از حد خود فراتر گذاشته و تا سر حد کمک نظامی و حمایت از دولت شر، غاصب، و نامشروع صهیونیست، بر فرض حمله به مراکز انرژی هسته ای صلح آمیز پیش می روند.

و چگونه می اندیشند که رژیم صهیونیستی اسرائیل توان حمله به یک کشور بزرگ و قدرتمند همچون ایران را دارد، حال آنکه در برابر گروه کوچکی از فرزندان معنوی امام خمینی (سلام الله علیه) در لبنان توان مقاومت نداشته و با شکستی رسوا و مفتضحانه روبرو گشت.

آنان که در فکر خام حمله نظامی به ایران هستند، باید بدانند هرگونه تعرضی به منافع ملی و خاک این کشور به معنی بسته شدن راه گفتگو است و شروع مقاومتی خستگی ناپذیر که نتیجه ای جز ذلت و خواری و گرفتاری در باتلاق مشکلات برای آنها نخواهد داشت؛ همانگونه که در ویتنام، عراق، افغانستان دست به گریبان مشکلات زیادی شده و خواهند شد با این تفاوت که ملت بزرگ ایران با هر سلیقه ای در برابر متجاوزان همچون ید واحدی هستند که هیچگاه تسلیم زور نخواهند شد و به راه خود ادامه خواهند داد؛ لکن منافع متجاوزان در آتش دفاع مشروع ملت ایران خواهد سوخت.شاهد این مدعا ایستادگی، هشت سال جنگ تحمیلی در برابر تمامی قدرت های حامی رژیم بعث است . 

در پایان امیدوارم که منطق و رفتار توأم با متانت و احترام متقابل در میان دولتمردان آمریکا راه را بر اندیشه های افراطی عده ای قلیل ببندد و راه رسیدن به توافقی در همه مراحلش با رعایت و حفظ حقوق مشروع و قانونی پدید آورد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است
اقای هاشمی نیز از مواضع خود عدول خواهند کرد صحبتهایی که درباره سوریه و .... کرده و یا به مانند ایشان وقتی دیدند سمبه پرزور است و دیگر جایگاه مردمی ندارند مجبور می شوند صحبت های خود را اصلاح کنند .
افتاب از کدوم طرف در اومده ؟؟؟؟
مهدی
حزب باد یعنی این!
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خواص بي بصيرت كه مي گويند اين حجت الااسلام است نه ايت الله حيف از مرجعيت كه به همه داده مي شود در زماني كه همه افراد ظلم هايی كه غربي ها در حق ملت ايرا ن روا داشته واقفند واز طرفي رژيم منحوس صهيونيستي قبله اول مسلمانان را غصب نموده جاي بسي تاسف است از زبان شخصي كه ادعاي مرجعيت شيعه را دارد به اين مسائل هيچ توجهي نداشته باشد به قبله اول مسلمانان، ما خواهان جنگ نيستيم ونخواهيم بود ولي اين به منزله بي توجهي به قدس هم نيست حداقل بارفتارمان خشم خودرابه اين رژيم غاصب اعلام كنيم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
از متنش پیداست که کار خودش نیست دیدند وضع خراب شده حجاریان یه جور سوتی داده اینم یه مدل و سریع القلم هم یه جور و مردم صداشون دراومده میخوان ماست مالی کنند هر چند مواضع این آقایان برای همه روشنه ولی بازم از هر جا جلوی افتضاحشون رو بگیرند به نفعشون خواهد بود
United States
ایشان دیگر حرف دل خود را زدند. کجاست امام تا ببیند که چگونه اینان به اهدافش خیانت می کنند؟
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
نه تنها من عده ای زیادی از مردم شریف کشور عزیزمان ایران به گفته های این اقا شک داریم اخرش نفهمیدیم دم خروس باور کنیم یا قسم...
بیدار شو بیدارشو
Iran, Islamic Republic of
حمایت ایشون از فتنه گران با بهانه اعتراض به برخی نابسامانی ها از عالم یچون ایشون بعیده و باعث تاسف
یکی میشه سید حسن نصرالله یکی میشه این آقا...
اگه همه علما مث ایشون بودن اثری از اسلام ناب محمدی باقی نمی موند...
United States
ایشون خودشو خراب کرد، حیف اون سابقه که به خاطر دفاع از یه عده معلوم الحال به این روز بیفته
شهامت ده سرخی
Iran, Islamic Republic of
باز آ هر آنکه هستی باز آ!..
انشاء الله تاکتیک نباشه و استراتژی ایشان در سیاست همواره همین بوده و باشه
اول يه حرف ميزنن تا افكار عمومي رو بسنجند.
اگه مردم واكنش نشان ندادند، مي‌گويند حرف ما همان است كه قبلاً گفتیم. اگه مردم سريع واكنش نشان دادند، مي‌گويند منظورم چيز ديگري بود.
شيوه‌اي القا شده از طرف غرب براي سنجش افكار عمومي.
United States
ما هم که.....بی خیال مردم همه چیزو می دونن
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نه بابا ديد سمبه پر زوره سيل انتقاد ها سرازير شد مثل برادر جانش كه گفته بود ما با اسراييل سر جنگ نداريم . اين دو شخصيت در فشانيهايي مي كنند تا مي بينند هوا پسه فوري جا مي زنند . كي بود كي بود من نبودم دستم بود تقصير آستينم بود
نخعی
اقای صانعی بهتر است از اظهار نظر در امور سیاسی داخلی و خارجی پرهیز کنند به مصداق گفتار مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان
احتمالا آلزایمر فصلی بوده! گرفته حالا ول کرده!!
شما پزشک هستید؟ توهین به مراجع تقلید چه آسان شده نزد شما
کدوم مرجع!!!!!!!!!!!!!!!
قرار نیست صلاحیت علما جهت مرجع بودن را شما تعیین کنید. شما که آنقدر دایره مسلمانی را تنگ کرده اید که بسیاری از مردم را به بی دینی متهم می کنید بهتر است در افکار خودتان تجدید نظر کنید.
شاه هم اینقدر قبح توهین به علمای اعلام را از بین نبرد. شما به کجا می روید؟
از همین دست علمای عظام بودن که پای حکم قتل سید الشهدا را به جرم خروج از دین امضا کردند.
عالم دینی دست دوستی به طرف قرآن سوزان مسلمان کش معاند دراز نمی کند.
هر کسی که عمامه برسرش بود عالم دینی نیست.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
راست ميگه بعضي از هنرپيشه ها هم عمامه سرشون مي گذارند چقدر هم بهشون مياد مثل اكبر عبدي توي رسوايي يا پرويز پرستويي توي مارمولك يا رضا كيانيان و همين برزو ارجمند و صديق شريف صرف عمامه داشتن كه انسان را عالم و دانشمند و مرجع نمي كند !؟!
باغبان
دوستان ظرفیت خودتون را بالا ببرید جاذبه داشته باش امثال اینها هرچه از بدنه جامعه طرد بشن نه به نفع خودشونه نه جامعه مسلما اگه امثال صانعی توجه بشه سعی نمیکنند هر از گاهی با ابراز نظرات مخالف جریان آب جلب توجه کنند
باشه طبق نظر شما بنده از هر روز یه سری به سایتش میزنم و پیام میزارم ما تو رو یادمونه لطفا دیه برای اظهار وجود افاضات نفرما!