يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

ذوالقدر: انتظارات از تکواندو برآورده نشد

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 331930
دبیر فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه نتایج تیم ملی در منچستر خوب نبود، گفت: انتظارات برآورده نشد اما اطمینان خاطر می دهم که مشکلی برای کسب سهمیه المپیک نخواهیم داشت.
ذوالقدر: انتظارات از تکواندو برآورده نشد
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، مسابقات جایزه بزرگ منچستر که نخستین رویداد برای کسب امتیاز ورودی المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو بود برگزارشد و تیم هشت نفره ایران با کسب ۳ مدال برنز به کار خود پایان داد.

ˈغلامحسین ذوالقدرˈ دبیر فدراسیون تکواندو در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در منچستر اظهار داشت: این دوره از مسابقات بسیار منحصر به فرد بود و به دلیل اینکه نخستین گام ورود به المپیک محسوب می شد،شرایط متفاوتی داشت.

وی افزود:درگذشته یک رقابت برای حضوردر المپیک وجود داشت ولی فدراسیون جهانی در ابتکاری جدید هشت رقابت جایزه بزرگ را برای ورود به المپیک در نظر گرفته که نفرات اول تا سی و دوم رنکینگ جهانی در آن حضور دارند و فرد دیگری نمی تواند به جای آنان اعزام شود و حتی سهمیه المپیک نیزبه اسم فرد خواهد بود.

ذوالقدرگفت: قبل از حضور در انگلیس، رقابت های سنگینی چون جهانی مکزیک و کامبت گیمز را پشت گذاشتیم و تعدادی از این نفرات به منچستر اعزام شدند و کادر فنی نیز نقشی در انتخاب آنان نداشت چراکه از سوی فدراسیون جهانی به اسم دعوت شده بودند.

دبیر فدراسیون تکواندو ادامه داد:دراین سالها چنین رقابتی ندیده بودم و معتقدم سطح فنی این پیکارها باالمپیک برابری می کرد. حتی هشت قهرمان مسابقات جهانی مکزیک در جایزه بزرگ منچستر به مدال طلا نرسیدند. کره جنوبی با تمام قهرمانان خود یک نقره و یک برنز گرفت.

وی باعذرخواهی به دلیل عدم کسب نتیجه ای درشان تکواندوایران، گفت: اهل توجیه نیستم ولی کادر فنی هیچ نقشی در انتخاب نفرات نداشت و اطمینان می دهم در مسابقات بعدی نتایج بسیار بهتر خواهد شد.

این مقام مسوول افزود:فدراسیون پشتوانه سازی کرده و ما در جهانی مکزیک با هشت نفر جدید شرکت کردیم و نتیجه گرفتیم ولی در انگلیس دستمان برای اعزام باز نبود و بسیاری از نفرات از دوران مصدومیت بازگشته بودند.

وی عنوان کرد:همانطورکه در بخش ورزشکاران می توانیم دو تا سه تیم همزمان داشته باشیم در مربیگری نیز نفرات کاربلدزیادی داریم.بیژن مقانلو سالها در کنار رضا مهماندوست حضور داشته و با نفرات آشناست و می تواند تیم را به شرایط مناسب برساند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه فدراسیون تکواندو تمامی انتقادات را به جان می خرد، گفت: اطمینان می دهم در بخش مردان حداقل ۳ سهمیه کسب خواهیم کرد.

وی افزود:درسال ۲۰۱۴ نیز چهار رقابت دارای امتیاز برگزار می شود که نخستین آن تیرماه خواهد بود.

یوسف کرمی قهرمان پیشین جهان نیز در مورد این مسابقات گفت: بهترین های دنیا در منچسترگلچین شده بودند و همه نیز برای بالا بردن امتیاز خودشان تلاش می کردند.

وی ادامه داد: هرچند انتظارات برآورده نشد، ولی در ابتدای راه هستیم و هنوز ۹ ایستگاه دیگر باقی مانده و مطمئن هستم در آینده بهترین نتایج کسب خواهد شد.

دارنده مدال برنزالمپیک آتن ادامه داد:نفراتی چون فرزادعبدالهی، حسین تاجیک و محمدباقری معتمد به تازگی از مصدومیت شدید رها شده اند و به طور یقین به شرایط ایده آل بارخواهند گشت.

کرمی گفت:معتقدم در بحث فنی مشکلی نداریم و کادر فنی باید فرصت داشته باشدتانوع تمرین و نگرش خود را به تیم تزریق کند،چراکه این رقابت ها گزینشی بود و بیژن مقانلو نمی توانست تصمیمی برای اعزام نفرات مورد نظر خود داشته باشد.

کاپیتان پیشین تیم ملی تکواندوی ایران در خصوص برخی شکست های سنگین نفرات ایران در منچستر گفت:تکواندوی ایران مدعی قهرمان جهان است و انتظار می رود نتایج بهتری بگیرد و شاید ضعف بدنی و ترس از باخت چنین شکستی را برای برخی ها رقم زده است.

وی در مورد ادامه حضورش در دنیای قهرمانی گفت: تمرینات را دنبال می کنم و اگر شرایط فراهم بود به دنیای قهرمانی بازمی گردم و در غیر اینصورت در بخش دیگری به تکوندوی ایران کمک می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *