دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

معلم: دست دلالان را از عرصه هنر کوتاه کنید!

يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 331425
رئیس فرهنگستان هنر خواستار کوتاه کردن دست دلالان از عرصه هنر شد.
به گزارش جهان،‌ علی معلم دامغانی عنوان کرد: مسئله‌ دیگری که هنر و هنرمند ایرانی با آن دست به گریبان است، حضور دلالان در عرصه‌ هنر است. به هر حال وقتی یک تابلوی نقاشی یا یک سطر خوشنویسی میلیون‌‌ها تومان ارزش‌گذاری می‌شود، وسوسه‌هایی را برای برخی افراد به وجود می‌آورد. باید زمینه و بازاری ایجاد شود که دست دلالان را از تولیدات هنری کوتاه کند. این کار بر عهده‌ وزارت ارشاد، موسسات هنری مثل همین فرهنگستان و همچنین خود اجتماع است. اگر هنرمندان بتوانند آثار خود را در نمایشگاه‌‌ها به نمایش بگذارند، بخشی از سود آن به خودشان می‌رسد و می‌توانند راحت‌تر کار کنند.

او ادامه داد: متاسفانه در کشور ما این طور جاافتاده که به جای حمایت از هنر و هنرمندان، برخی از برگزارکنندگان نمایشگاه‌‌ها معتقدند که برای برپایی نمایشگاه، هنرمند یک چیزی هم از جیب خودش به آن‌‌ها بدهد، چون معتقدند دارند هنر آن‌‌ها را تبلیغ می‌کنند. صیانت از محیط‌های فرهنگی و هنری و نمایشگاه‌های آثار تجسمی در کشور و همچنین ارج نهادن به کار هنرمندان در سرزمین ما قاعده و قانون خاص خود را ندارد و همین مسئله باعث بروز برخی مشکلات و گرفتاری‌‌ها می‌شود.

رئیس فرهنگستان هنر به لزوم حمایت دولت از هنرمندان اشاره کرد و به ایسنا گفت: نمایشگاه‌هایی که توسط بخش خصوصی برگزار می‌شوند محدود و ناچیزند. بزرگ‌ترین نمایشگاه‌‌ها را موسساتی مثل همین فرهنگستان هنر برپا می‌کنند، اما از طرفی هم آن تعامل لازم در آن‌‌ها وجود ندارد، چون دولتی هستند و باید از طرف دولت حمایت مادی و معنوی بشوند. گاهی فاصله‌ بین برگزارکنندگان و هنرمندان به حدی زیاد می‌شود و مسائل مادی مطرح است که به صورت وهن‌آمیز درمی‌آید و دیگر نمی‌توان نام رویداد فرهنگی و هنری روی آن گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *