جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
جان کری مدعی شد؛

ایران به بوش پیشنهاد توافق هسته‌ای داده‌بود

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب: 330470
وزیر خارجه آمریکا در دفاع از توافق هسته ای اخیر مدعی شد ایران در سال ۲۰۰۳ پیشنهاد توافق هسته ای به رئیس جمهور وقت آمریکا داده بود.
به گزارش جهان مهر به نقل از واشنگتن پست نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا در دفاع از توافق هسته ای اخیر با ایران گفت، این توافق پیشرفت برنامه هسته ای ایران را متوقف کرده و آن را به عقب بر خواهد گرداند.

وی گفت ، در صورتی که ما به این توافق دست نمی یافتیم ایران به انباشت مواد هسته ای در انبارهای خود ادامه می داد و نهایتا می توانست از آنها در ساخت سلاح هسته ای استفاده کند.

جان کری با بی نتیجه خواندن توافق نکردن با ایران با ارائه یک مثال مدعی شد که در سال ۲۰۰۳ بعد از علنی شدن برنامه هسته ای ایران در زمانی که ایران تنها ۱۶۸ سانتریفیوز داشت ایران پیشنهاد توافق هسته ای به آمریکا راداد اما رئیس جمهور وقت آمریکا جورج بوش با بی تفاوتی نسبت به پیشنهاد ایران موجب شد تا فعالیت هسته ای ایران گسترش یابد و به این نقطه برسد.

شایان ذکر است روز گذشته رئیس جمهور آمریکا هم در مصاحبه با سابان با دفاع از توافق هسته ای با ایران تلویحا اعلام کرده بود که آمریکا چاره ای جز توافق با ایران نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *