دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

سامسونگ نماینده تولیدکنندگان الکترونیک در اتاق بازرگانی!

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 330411
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیک تهران گفت: اتحادیه ما عضو اتاق بازرگانی نیست و نماینده سامسونگ از طرف ما در آنجا حضور دارد.
به گزارش جهان، رضا تبریزی دستمالچی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص نقش و جایگاه اتحادیه ها و صنوف تولید کننده در ترکیب اتاق بازرگانی گفت: در حال حاضر صنوف تولیدی بسیاری هستند که در ترکیب اتاق بازرگانی، صنایع و معادن حضور ندارند و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیک و الکتروتکنیک هم یکی از آنهاست که هم تولیدکننده است و هم خدمات ارائه می دهد.

وی افزود: اتحادیه ما زیرمجموعه مجمع امور صنفی است که ۶۵ عضو دارد و اگر با اتاق بازرگانی کاری داشته باشیم باید از طریق این اتاق اقدام کنیم.

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیک و الکتروتکنیک تهران گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان اندکی عضو اتاق بازرگانی هستند؛ در واقع واحدهای خیلی بزرگ به عضویت اتاق درآمده اند و از واحدهای دیگر خبری نیست.

تبریزی گفت: در حال حاضر رئیس شرکت سامسونگ به نمایندگی از ما در اتاق بازرگانی حضور دارد و خود اتحادیه در اتاق حضور ندارد.

وی در پایان گفت: اگر ساز و کاری در نظر گرفته شود که همه صنوف و اتحادیه های بخش خصوصی بتوانند در اتاق حضور داشته باشند، قطعاً عملکرد این نهاد برای کشور موثرتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، بررسی ها نشان می دهد بخش زیادی از صنوف و اتحادیه های تولیدکننده کشور عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن نیستند که تا کنون با چند مورد از آنها گفت و گو کردیم.

گفت و گوهای متعدد با تولیدکنندگان خرد و کلان داخلی کشور یک نکته را بوضوح مشخص می کند که تولیدکنندگان غالباً از نقش فعالیت های عمومی بی خبر هستند و نسبت به نهادی که نماینده بخش خصوصی شناخته می شود، بی تفاوتند.

از طرفی فعالیت های عمومی برخی از اتحادیه هایی که اخیراً در اتاق بازرگانی فعال شده اند، ناشی از سوءاستفاده هایی بوده که غیر تولیدکنندگان انجام می دادند؛ به عنوان مثال در یک صنف، واردکننده در مجامع عمومی به جای تولیدکننده حاضر می شده و منافع خودش را عنوان می کرده است و یا در مواردی به بهانه کوچک بودن یک اتحادیه، تولیدکننده از منافعش محروم شده و در عوض یک شرکت واردکننده نماینده او در اتاق گشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تأسفه