جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

قدرت نظامی ایران به روایت فرمانده نداجا

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 329190
فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیرو قدرت اول در منطقه است و این موضوع را همه کارشناسان نظامی قبول دارند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، امیر ˈعلی وفادارˈ اظهار کرد: اعتماد به نفس و خودباوری، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را به این مرحله رسانده است و هم اکنون همه رشته های تخصصی در دانشکده نیروی دریای ارتش در نوشهر ایجاد شده و کشورمان آمادگی لازم برای جذب دانشجو از دیگر کشورها را نیز دارد.

دریادار دوم وفادارافزود: این درحالی است که قبل از انقلاب همه دانشجویان برای آموزش به کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی ترکیه اعزام می شدند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون بیشتر تجهیزات در این نیرو که سال ها از آن استفاده می شد، نوسازی و ساخت انواع تسلیحات و شناورها نظیر ناوشکن جماران در ایران ساخته می شود که به نماد خودباوری در کشور تبدیل شده است.

وی به موضوع دزدان دریایی اشاره کرد و گفت : نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بر اساس قوانین بین المللی در چند سال گذشته در آب های آزاد حضور داشته که نتیجه آن اسکورت افزون بر۳ هزار فروند کشتی از سوی تکاوران و نیروهای ویژه بوده است.

امیر وفادار افزود: حضور نیروی دریایی کشورمان از خلیج عدن تا شمال شرق آفریقا و سوماترا باعث نجات۱۴۲ کشتی تجاری و نفتکش شده است.

وی اظهار کرد: این درحالی است که نیروی دریایی دیگر کشور برای مقابله با دزدان دریایی در چارچوب یک ائتلاف عمل می کنند ولی نیروی دریایی جمهوری اسلامی به صورت مستقل اقدام می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *