يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

نیروی دریایی روسیه اتمی تر می شود

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 328399
در شرایطی که مساله آغاز استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا نگرانی روس ها رابرانگیخته است، رییس جمهوری روسیه از برنامه گسترده دولت این کشور برای تجهیز نیروهای مسلح به سلاح های پیشرفته از جمله هشت فروند زیردریایی اتمی پیشرفته خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین روز جمعه در نشستی مربوط به مسایل توسعه زیردریایی های اتمی روسیه گفت: مطابق برنامه تجهیز نیروهای مسلح روسیه تا سال ۲۰۲۰ هشت فروند زیردریایی اتمی جدید مجهز به سلاح های پیشرفته به نیروی دریایی تحویل خواهد شد.

وی افزود: در ماه ژانویه گذشته نیروی دریایی روسیه زیردریایی اتمی جدید به نام یوری دولگاروکی را تحویل گرفت که مجهز به موشک های قاره پیما است و در سال آینده هم دو زیردریایی اتمی دیگر تحویل می گیرد.

وی با بیان این که تا سال ۲۰۲۰ باید هشت فروند زیردریایی اتمی به نیروی دریایی تحویل داده شود، اظهار داشت: همزمان با تحویل باید کارخانه های تسلیحاتی، سلاح های جدید برای نصب در این زیردریایی ها تحویل دهند.

پوتین گفت: بخش دریایی نیروی سه گانه اتمی بازدارنده روسیه بخش مهمی از آن است و باید برای توسعه آن توجه کافی شود.

رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه نیز به برنامه توسعه و تمامل سیستم هشداردهی و ردیابی موشکی این کشور اشاره کرد و افزود: در پنج سال آینده هفت ایستگاه ردیابی موشکی جدید (رادار) از نوع پیشرفته وارونژ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در سالهای اخیر ایستگاههای ردیابی موشکی نسل جدید از نوع وارونژ در مناطق لختوسی (استان لنینگراد)، آرماویر (استان کراسنودار) و نیز استانهای کالینین گراد و ایرکوتسک راه اندازی شده است.

رییس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه خاص به توسعه نیروی هوایی روسیه به ویژه بمب افکن های راهبردی و دورپرواز تاکید کرد.

وی گفت که برای تقویت این نیرو باید بمب افکن های راهبردی جدید ساخته و به نیروی هوایی این کشور تحویل داده شود.

رییس جمهوری روسیه در حالی این برنامه ها را اعلام کرد که مساله استقرار سامانه موشکی آمریکا در کشورهای اروپای شرقی به ویژه در لهستان در نزدیکی مرزهای روسیه، نگرانی مسکو را برانگیخته است.

مقامهای روس اعلام کرده اند در صورتی که این سامانه امنیت راهبردی روسیه را تهدید کند، تدابیر موثر برای منقابله با آن اتخاذ خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *