دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۱

انتقاد فعالان سیاسی از گزارش روحانی

پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 328182
در پی گزارش ۱۰۰ روزه حجت‌الاسلام حسن روحانی پیرامون دولت یازدهم که سه‌شنبه شب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی صورت گرفت؛ فعالان سیاسی و کارشناسان انتقادات خود به این گزارش را مطرح کردند.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گزارش ۱۰۰ روزه دولت را واقع‌بینانه ندانست و تاکید کرد: این سنت بدی است که هر کسی مسئول می‌شود توانمندی‌های دولت قبلی را نادیده بگیرد و فقط به نکات منفی دولت‌های گذشته اشاره می‌کند.

وی گفت: باید در این گزارش نکات مثبت و منفی در کنار هم بیان می‌شد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب به مهر گفت: امیدوارم دولت در گزارشات بعدی خود این اشکال را رفع و جبران کند.

اولویت دولت چیست؟

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی نیز به سخنان روحانی در بیان گزارش ۱۰۰ روزه دولت واکنش نشان داد.
وی دراین‌باره گفت: این گزارش حاوی دو بخش ارزیابی عملکرد دولت قبلی و گله از مشکلات موجود و وعده‌هایی بود که برای آینده مطرح شد.

ترقی با بیان اینکه روحانی در گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه خود هیچ راهکار و کلیدی برای گشودن قفل‌هایی مانند تورم، جبران بدهی‌های دولت، راههای افزایش درآمدهای غیرنفتی، معضل مسکن و کاهش نقدینگی در جامعه ارائه نکرد، متذکر شد: روحانی در این گزارش تنها به ارزیابی عملکرد دولت قبلی و انعکاس مشکلات موجود کشور پرداخت و هیچ عملکردی از فعالیت‌های ۱۰۰ روزه خود ارائه نداد.
عضو حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به ارزیابی عملکرد دولت گذشته توسط روحانی به فارس گفت: به نظر می‌رسد در این ارزیابی قدری فرافکنی صورت گرفت و تاثیر تحریم‌های ظالمانه بر فعالیت‌های دولت قبل نادیده گرفته شد.

ترقی در ادامه با بیان اینکه روحانی هیچ جوابی برای سوال مجری که اولویت دولت یازدهم در طول ۱۰۰ روز گذشته چه بوده است، نداشت، تصریح کرد: بالاخره مردم متوجه نشدند که اولویت دولت سیاست خارجی است یا سیاست‌های داخلی و در سیاست‌های داخلی کالاهای استراتژیک، باز شدن خانه سینما و آزادی ممنوع‌القلم‌ها اولویت است یا کاهش بیکاری و مهار تورم.

انگار هیچ خدمتی نشده است!

محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز به انتقاد از سخنان رئیس‌جمهور در گزارش ۱۰۰ روزه‌ کار دولت پرداخت.

وی تاکید کرد: در زندگی جهادی جایی برای سیاه‌نمایی گذشته و عدم ارائه برنامه‌های آینده نیست و همه دیدند که سه‌شنبه شب رئیس‌جمهور به قدری سیاه‌نمایی کرد که انگار در نظام اسلامی تا به امروز هیچ خدمتی انجام نشده است.

احمد زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به گزارش ۱۰۰ روزه رئیس‌جمهور گفت: در گزارش سه‌شنبه شب آقای روحانی شاهد بودیم که بیشتر از هر چیز آقای رئیس‌جمهور نگاه به گذشته و دولت قبلی داشت.

نماینده مردم کرمان با اشاره به اینکه محتوای گزارش بیشتر به عقب و دوره گذشته نگاه می‌کرد، افزود: باید همیشه نگاه به آینده در مدیریت را مدنظر قرار دهیم. البته این بدان معنی نیست که گذشته را نادیده بگیریم، اما بخصوص در رده بالا اینکه همیشه گذشته را مورد انتقاد قرار دهیم باید یقین داشته باشیم که پس از اتمام دوره آقای روحانی، دولت بعدی هم حتما به ضعف‌های این دولت که قطعا ناشی از برخی تنگناها است، خواهد پرداخت.

چرا مجیزگویی؟!

احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در سخنانی با اشاره به برنامه تلویزیونی رئیس‌جمهور برای ارایه گزارش ۱۰۰ روزه دولت گفت: درباره کیفیت اجرای برنامه ما شاهد بودیم که گاه برنامه از مجری‌گری به سمت مجیزگویی منحرف می‌شد که این نه در شأن صداو سیما و نه در شأن دولت است که چنین مسائلی را رواج دهد.

وی افزود: البته نفس اینکه رئیس‌جمهور درخصوص مسائل اقتصادی چنین گزارش‌هایی را ارائه کند به هیچ عنوان بد نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *