کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو حاشیه غیرفرهنگی در مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور

6 آذر 1392 ساعت 13:25

روز گذشته حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان در صدمین روز تشکیل دولت خود مطابق وعده قبلی، به تشریح گزارش عملکرد دولت پرداخت.


گروه فرهنگی جهان نیوز ـ رضا مشتاق: در مورد اظهارات رئیس جمهور اخبار، گزارشها و تحلیل های متفاوتی منتشر شد که رسانه ها از جمله سایت جهان به آن پرداختند.

اما مصاحبه اخیر چند حاشیه غیر فرهنگی هم داشت که در این نوشتار به آن پرداخته می شود.

اول اینکه بخش زیادی از سخنان رئیس جمهور به نقد دولت گذشته اختصاص یافت. اگرچه نقد نه تنها امری مذموم نیست بلکه نوع سازنده آن بسیار ضروری و لازم هم است اما کنایه های متعدد به دولت قبل وجهه رئیس جمهوری که خود را اهل اعتدال می داند اندکی خدشه دار می کند.

رئیس جمهور که خود نیز روحانی است بهتر می داند که همین رفتار ممکن است پس از دوره ایشان نیز علیه ایشان به کار گرفته شود کما اینکه دولت قبل نیز امروز به همین موضوع دچار شده است.

نکته مهم دراینجا این است که این رویه مسؤولان و نظایر آن، به سرعت در بین مردم الگو برداری می شود و تکرار آن فرهنگ کشورمان را دچار بی اخلاقی هایی از این جنس خواهد کرد.

نکته دوم در رابطه با رفتار مجری مصاحبه است.

محمدرضا شهیدی فر را مجری توانمند، مودب و روشنفکری می شناختم و البته هنوز هم ...

برخورد دیشب شهیدی فر برای بسیاری از بینندگان تلویزیونی جای تعجب داشت.

یادمان باشد به گونه ای عمل نکنیم که خدای نکرده تملق و چاپلوسی از عملکردمان برداشت شود.

موردی که متاسفانه رشد آن در کشور، فرهنگ غنی ما را دچار انحراف خواهد کرد. مجریان توانمندی چون آقای شهیدی فر باید بدانند به واسطه حضور در رسانه ملی خواسته یا ناخواسته به عنوان الگوی بخشی از جامعه محسوب می شوند و توقع از آنها بیشتر است.


کد مطلب: 328026

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/328026/دو-حاشیه-غیرفرهنگی-مصاحبه-تلویزیونی-رئیس-جمهور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com