شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

فعالیت ۶۰۰ ایستگاه مطالعاتی در کشور

يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 327413
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های مطالعه در کشور به ۶۰۰ ایستگاه می رسد، گفت: امانت کتاب در ایستگاه‌های مطالعه روزانه ۲۵۰ جلد کتاب است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، منصور واعظی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح کتابخانه های استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران، ایستگاه‌های مطالعه را از مهمترین پروژه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برشمرد و تصریح کرد: امسال در ۲۱ دوره هفته کتاب با افتتاح آخرین ایستگاه مطالعه فاز پنجم در مجموع ۶۰۰ ایستگاه مطالعه در کل کشور راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: اکنون امانت کتاب در ایستگاه‌های مطالعه روزانه ۲۵۰ جلد کتاب است که ۳۳ درصد از مجموعه ۱۰۰ درصدی امانت کتاب در سطح ایستگاه‌ها را تشکیل می‌دهد و ما امیدواریم این رقم تا ۵۰ درصد ارتقا پیدا کند.

دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور از جذب ۶۴۰ نفر نیروی جدید در کتابخانه های عمومی کشور در سالجاری خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۸ نفر سهمیه استان سمنان بوده است که برای توسعه فعالیت کتابخانه های عمومی در کشور جذب شده اند.

وی با اشاره به اینکه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب به مجموع عناوین موجود در کتابخانه‌های عمومی کل کشور افزوده شده، ابراز داشت: آمار حاکی از آن است که افزایش ۶۱۶ رایانه جدید در کتابخانه‌های عمومی، افزایش هفت هزار و ۵۰۰ صندلی به کتابخانه عمومی کشور را در کتابخانه‌ها شاهد هستیم.

واعظی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه تولید محتوا طی یک سال گذشته و اینکه در نیمه اول سال جاری از سه کار محتوایی تولید نهاد رونمایی شد، بیان کرد: موسسه "کتاب نشر" نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور عمری دو ساله دارد و امروز این موسسه از جهت شمارگان کتاب، حجم صفحات و غیره ظرف دو سال به ناشر اول کشور تبدیل شده است.

دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به انتشار کتاب "تفسیر الاثری" در حوزه اهل بیت که از سوی انتشارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور چاپ شده است گفت: نمونه این تفسیر روایی در سطح کشور تاکنون چاپ نشده است.

وی با بیان اینکه ترجمه بهار در حوزه اهل بیت با ۱۱۰ جلد کار بزرگ مرحوم مجلسی که از سوی نهاد برگردان شده است اظهار داشت: همچنین دانشنامه اسارت آزادگی با بیش از ۱۰۰ هزار صفحه سه کار محتوای بزرگی بود که از سوی این نهاد انجام شد.

واعظی با بیان این‌که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک سازمان صد در صد فرهنگی است، عنوان کرد: این نهاد در طی شش سال گذشته بدون سوگیری سیاسی با تکیه بر فعالیت فرهنگی با همه احزاب و گروه‌های مختلف جامعه همفکری و تعامل داشته است.

دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور در خاتمه استفاده از مشارکت‌های مردمی، به کارگیری موثر رسانه ملی با همکاری نهادهای موثر فرهنگی را از دیگر دستاوردهای مهم این نهاد در عرصه مطالعه و کتابخوانی ذکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *