جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

انتقاد به روند قیمت‌گذاری‌ اموال‌ مه‌آفرید

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 326945
وکیل عامل اصلی فساد بزرگ مالی با اعتراض به نحوه قیمت‌گذاری املاک و شرکت‌های موکلش توسط کارشناسان، فروش آنها به قیمت غیرواقعی را به سود دلالان دانست.
به گزارش جهان، غلامعلی ریاحی وکیل مه‌آفرید خسروی عامل اصلی فساد سه هزار میلیاردی در گفت‌وگو با فارس، ‌اظهار داشت: تا کنون دو آگهی برای مزایده اموال مه‌آفرید منتشر شده که قیمت‌های اعلام شده از سوی کارشناسان دادگستری به هیچ وجه با قیمت‌های واقعی تناسب ندارد.

وی افزود: بر اساس حکم دادگاه اموال مه‌آفرید متعلق به بیت‌المال است و باید به عنوان رد مال به بیت‌المال بازگردد.

ریاحی در عین حال تصریح کرد: قیمت‌گذاری صورت گرفته به گونه‌ای است که گویی برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها که معمولا ۵۰ یا ۶۰ درصد قیمت را تعیین می‌کنند انجام شده است.

وکیل مه‌آفرید گفت: اگر قیمت‌های کارشناسی اعلام شده مبنای مزایده قرار گیرد، سود اصلی نصیب دلالان می‌شود که با روش‌های حرفه‌ای و اعلام اندک درصدی بالاتر از قیمت تعیین شده به آسانی صاحب املاکی با ارزش می‌شوند.

ریاحی افزود: پس از انتشار اولین آگهی مزایده به نحوه انجام کارشناسی اعتراض کردم که متاسفانه دادگاه آن را رد کرد اما مجددا از معاون دادستان در اجرای احکام خواستم که با رسیدگی به این مسئله حساس و انتخاب افراد ذیصلاح، نسبت به قیمت‌گذاری مجدد اقدام شود.

وی در پایان با توجه به تلاش دو سال و نیمه دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده سنگین فساد بزرگ مالی و صدور احکام ۳۹ متهم آن متذکر شد «عدم فروش املاک و شرکت‌های مه‌آفرید به قیمت‌های واقعی می‌تواند موجب بروز خسارت به بیت‌المال شود».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *