شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲

آمریکا باز هم از گزینه نظامی سخن گفت

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 326856
سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی همزمان با برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو مدعی شد، گزینه نظامی همچنان روی میز قرار دارد.
آمریکا باز هم از گزینه نظامی سخن گفت
به گزارش جهان به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، دان شاپیرو مدعی شد، واشنگتن فشار بر ایران را حفظ می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران را از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای دور نگه دارد. به علاوه، همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی نیز همچنان بر روی میز قرار دارد.
 
وی افزود: هدف آمریکا واضح است؛ جلوگیری از پیشرفت برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران. هر چند واشنگتن مسیر دیپلماسی و تحریم را ترجیح می‌دهد اما برای رسیدن به هدف خود از هر ابزار لازم و ضروری استفاده می‌کند. هدف ما نیز روشن است؛ جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای از طریق دیپلماسی و تحریم، در صورت امکان و سایر گزینه‌ها از جمله حمله نظامی، در صورت لزوم است.
 
شاپیرو نیز بر سخنان جان کری تاکید کرد که گفته بود، توافق نکردن بهتر از توافق بد است و افزود: ما به توافق بد نخواهیم رسید.
 
بر اساس این گزارش، زیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل نیز درباره توافقنامه احتمالی با ایران، توافقنامه موقت را مشکل ساز خواند با این حال، گفت، به‌رغم اختلافات میان آمریکا و اسرائیل بر سر مسئله ایران روابط میان تل‌آویو و واشنگتن برای آینده اسرائیل حائز اهمیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *