شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۳
۲
روایتی از رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی/

واکنش شهید انصاری به انتصابش به عنوان رایزن فرهنگی

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 326551
چند روز پیش از عزیمتش به لبنان با هم دیداری داشتیم، از ایشان پرسیدم کی إن‌شاءالله عازم هستید؟ گفت تا چند روز دیگر عازم هستم، گفتم خودت مایل به رفتن هستی؟
واکنش شهید انصاری به انتصابش به عنوان رایزن فرهنگی
به گزارش خبرنگار جهان، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس منتخب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی شهادت حجـت الاسلام انصاری رایزن فرهنگی سفارت ایران در لبنان ضمن ارسال پیام تسلیتی با برشمردن ویژگیهای شاخص و بارز این شهید بزرگوار گفت: چند روز پیش از عزیمتش به لبنان با هم دیداری داشتیم، از ایشان پرسیدم کی إن‌شاءالله عازم هستید؟ گفت تا چند روز دیگر عازم هستم، گفتم خودت مایل به رفتن هستی؟ گفت: بیشتر مایل بودم جایی بروم که کسی رغبت به رفتن ندارد مثل برخی از کشورهای آفریقایی - عربی،اما ظاهرا باید بروم به کشور عروس خاورمیانه!

ابراهیمی همچنان به ذکر خاطره ای دیگر از همسفر شدن با وی در سفر حج پرداخت و گفت: بسیار اخلاق محور بود و ادب را در همه حال رعایت می کرد، سال‌ ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ هر دو همسفر حج بودیم، ایشان از سودان مشرف شده بود و من از تهران.
در مسجدالحرام و مدینه النبی(ص) با اشتیاق به دنبال زائران عرب بود تا باب دوستی را باز کند و به گفت‌وگو بپردازد، به زبان عربی کاملاً مسلط بود و اطلاعات علمی وسیعی داشت و به خصوص در تاریخ اسلام احاطه خوبی داشت، اغلب ایام عمر ایشان در تبلیغ دین گذشت و هیچ گاه خسته نمی‌شد.
در سودان که بود علاقه مردم به ایشان بسیار زیاد بود، با مردم ارتباط نزدیک داشت و در خانه‌های آنان حضور می‌یافت و با آنان مجالست می‌کرد.
گفتنی است ابراهیم انصاری که به تازگی به عنوان رایزن فرهنگی ایران در لبنان منصوب شده بود روز گذشته در یک حمله انتحاری در مقابل سفارت ایران در لبنان به شهادت رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موحد
روحش شاد.
مجيد
اي مرد بزرگ روحت شاد و يادت گرامي باد