يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

هدایای یک مسیحی به آستان قدس رضوی

سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 326422
رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: ˈادیک آوانسیانˈ مجموعه دار مسیحی مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، اسکناسها و تمبرهای قدیمی مربوط به ایران، شوروی سابق و ارمنستان را به موزه آستان قدس رضوی در مشهد اهدا کرد.
به گزارش جهان، محمدهادی زاهدی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آوانسیان ۷۰ ساله مجموعه داری است که علاقه زیادی به اشیای قدیمی و جمع آوری آنها دارد.

وی اظهار داشت: اهدا کننده این مجموعه در بیان انگیزه خود گفته است که علاقه وافری به گنجینه هایش دارد لذا ترجیح می دهد آنها را به قدیمی ترین و امنترین موزه کشور که از گنجینه اش به خوبی محافظت شود بسپارد.

او بیان کرد: آوانسیان اهل کشور ارمنستان و یک کفش فروش مقیم تهران است که در هیچ دانشگاهی تحصیل نکرده اما در تشخیص مدال‌ها، اسکناس‌ها و سکه‌های دوره‌های مختلف حکومتی در ارمنستان و شوروی سابق تبحر کامل دارد.

وی ادامه داد: این مجموعه دار مسیحی از طریق یکی از دوستان ایرانی اش به نام ˈعبدالحسین زعفرانیˈ که اهداکننده سکه های ولایتعهدی امام رضا(ع) به موزه آستان قدس رضوی می باشد، با این موزه آشنا شده و برای سپردن مجموعه های ارزشمندش به آن اعتماد کرده است.

او گفت: مجموعه اهدایی آوانسیان به موزه آستان قدس رضوی شامل شمار زیادی از سکه های ماشینی ضرب شده در ایران، ارمنستان و شوروی سابق همچنین تمبرهای کشور ارمنستان با قدمت ۹۰ سال و مربوط به پیش از اشغال آن توسط کمونیستهای شوروی سابق و شماری از اسکناسهای ارمنی می شود.

موزه مرکزی آستان قدس رضوی یکی از بزرگترین و غنی ترین موزه های جهان اسلام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *