دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۴
۲۰
در آستانه اعلام زمان برگزاری دادگاه؛

متهم‌ اصلی اختلاس‌ بیمه‌ ایران ممنوع‌الخروج شد

سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 326303
متهم اصلی «اختلاس از بیمه ایران» ممنوع الخروج شده است و هر هفته بازجویی می شود.
متهم‌ اصلی اختلاس‌ بیمه‌ ایران ممنوع‌الخروج شد
به گزارش جهان، با گذشت نزدیک به صد روز از پایان کار دولت دهم، مدتی است که متهم اصلی پرونده موسوم به خانه فاطمی و «اختلاس از بیمه ایران»، ممنوع الخروج شده است.

وی که از مقامات رده بالای دولت دهم نیز بود، در جلسه ای ضمن گلایه از دوستانش، گفته که هر هفته بازجویی می شود و دوستانش هم تلاشی برای کمک به او نکرده‌اند.

گفتنی است نگرانی محمود احمدی نژاد از بازداشت و برخورد با این متهم در سال ۹۰ موجب شده بود تا وی با سیاسی خواندن اقدامات قوه قضائیه، کابینه دولت را خط قرمز خود بخواند.

رئیس قوه قضائیه نیز چندی بعد در پاسخ به اظهار نظر رئیس جمهور وقت، با اشاره به احکام قطعی صادر شده برای برخی از متهمان این پرونده گفت که هیچ خط قرمز توهمی در رسیدگی به پرونده های قضایی وجود ندارد و پرونده در حال رسیدگی است و تمام متهمان که برای آنان کیفرخواست صادر شده باشد محاکمه خواهند شد.

در این پرونده چند تن از مدیران بیمه‌ ایران شعبه‌های کرج و فاطمی تهران با به کار بردن ترفندهای گوناگون مانند صدور ۲ چک بابت خسارت و دیه در یک پرونده، یکی برای زیان دیده و دیگری برای خود، تشکیل پرونده‌های خسارت واهی و صدور چک‌هایی به نام بستگان و آشنایان خود به عنوان زیان‌دیده و عدم واریز حق بیمه برخی بیمه گزاران، مبادرت به برداشت وجوه از حساب شرکت بیمه‌ی ایران در این شعبه کرده‌اند، در این راستا تعدادی از افراد که از کارکنان شرکت بیمه‌ی ایران نبوده‌اند نیز دخیل در پرونده بودند.

اولین بار ۱۷ فرودین ۸۹ الیاس نادران نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفته بود:« آقای «ر» رئیس حلقه فساد در خیابان فاطمی است که نسبت به جمع آوری منابع از محل منابع فاسد و توزیع آن تصمیم گیری می کرده است و اکنون تقریبا همه اعضای این شبکه فاسد اقتصادی در خیابان فاطمی دستگیر شده اند الا ... . اینکه کسی را به دلیل مسئولیت اجراییش از دستگیری مستثنی می کنند نه عادلانه است نه پذیرفتنی.»

نادران در ادامه تاکید می کند که «علی رغم اینکه گفته می شود «ر» در توزیع پول منابع فاسد نقش نداشته و چک ها را جابر ابدالی امضا می کرده باید توجه داشت که حساب بانکی و چک ها مربوط به این فرد است اما دست خط آن مربوط به فرد دیگری است.»

سرپرست دادگاه‌هاي کيفري استان تهران نیز درباره آخرین وضعیت پرونده اختلاس بیمه ایران گفته است که تا اواخر هفته آینده وقت دادگاه این پرونده مشخص خواهد شد.

تا کنون احکام قطعی ۱۲ متهم این پرونده با مجازاتهایی نظیر حبس ابد، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال و پرداخت جزای نقدی میلیاردی صادر شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این آقای «ر» یا همون «م.ر» رو همه با چرخش های عجسیبشون می شناسند. از استانداری در دوئلت هاشمی و مجیزگویی سردار سازندگی تا مجیزگویی احمدی نژاد و معاونت...

کی شود که او هم در کوزه عدالت بیفتد...
United States
حالا می بینی
کی بود کی بود من نبودم
رضا
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام شعبه ای که به این پرونده رسیدگی میکند را اعلام تا اگر افرادی در این خصوص شکایتی دارند به آن شعبه مراجعه نمایند .
پس مرده ها در كشور حداقل به حقوق خود رسدند؟؟؟؟؟؟/
م
Iran, Islamic Republic of
اگر پرونده تحقیق وتفحص از دانشگاه ازاد اسلامی را که مجلس محترم انرا تصویب کرده است رسیدگی شود افرادی فراتر از اقای (ر) مورد نظر از دولت کنون واطرافیان انها را خواهد گرفت این که چیزی نیست اما دانشگاه ازاد تا کنون اجازه چنین تفحصی را بخاطر هاشمی واطرافیان وجاسبی به مجلس نداده است وباید دید مجلس محترم درخدمت مردم است یا بعضی از مردم خدا داند وبس
Iran, Islamic Republic of
اينكه يك متهم ممنوع الخروج باشد كه نمي‌شود گفت مجرم است. در ضمن الان كه ديگر خط قرمز معني ندارد پس قوه قضائيه بجاي اين جو‌سازي‌ها و جو‌دادن‌ها لطفا بررسي كند و حكم را صادر كند.
مجید مجد
United States
م.ر یا همون محمد....ر....یمی
بابا تابلوست دیگه
United States
بی خیالش من که نمی دونم کیه؟....اصرار نکن م.ر رو نمی شنوسم:)
مجید مجد
باید همه افرادی که در اختلاس و کلاشی نقش داشتن ممنوع الخروج بشن
بعد از این همه سال تازه خط قرمز رو رنگش رو عوض کردن؟
علی
از جواد ...ن چه خبر؟!
این اش را شما برای ملت پختید...
چرا قاضی تمام پرونده هایی که به دولت دکتر احمدی نژاد مربوط میشود , قاضی خراسانی است!!!
United Kingdom
از استاد اعظم که نصفه نیمه دکترا رانتی گرفته و دز مجلس صندلی دارند و فامیلش با ...
...چرا نمیره سراغ فتنه گرا؟؟؟!!!

هرکی خلاف کرده باید محاکمه بشه !
حالا که دیگه احمدی نژاد نیست !

...
United States
خدا بخیر بگذرونه
دارو دسته احمدی نژاد....
مرتضی خاکپور
...

و جنگ تمام شده بود ....
دولتي كه همه رو متهم به دزدي و اختلاس مي كرد و قرار بود ليست اسامي رانت خواها رو از جيبش در بياره ....
Iran, Islamic Republic of
راستی از فا... چه خبر؟